تصویب-قطعنامه-تسهیل-کمک‌‌های-بشری-به-افغانستان-توسط-سازمان-ملل

شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده است که به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را برای تسهیل کمک به مردم افغانستان تصویب کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ شورای امنیت سازمان ملل متحد روزگذشته(چهارشنبه، 1 جدی) به اتفاق آرا قطعنامه پیشنهادی امریکا برای تسهیل کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را به تصویب کرد.

این قطعنامه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را که در آستانه سقوط اقتصادی است، تسهیل می‌کند و در عین حال کمک‌های مالی را از دست طالبان دور نگه می‌دارد.

در این قطعنامه آمده است که «پرداخت وجوه، سایر دارایی‌های مالی یا منابع اقتصادی و ارایه کالاها و خدمات لازم برای اطمینان از ارایه به‌موقع این کمک‌ها یا حمایت از چنین فعالیت‌هایی مجاز است».

در قطعنامه تصویب شده تصریح شده است که کمک‌ها از «نیازهای اولیه انسانی در افغانستان» حمایت می‌کند و «نقض» تحریم‌های اعمال ‌شده بر نهادهای مرتبط با طالبان، نیست.

پیش از این قطع‌نامه قبلی ایالات متحده به دنبال اجازه دادن به معافیت‌های موردی از تحریم‌ها بود اما؛ چین و روسیه که دارای حق وتو بودند، مانع شدند.

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل، روز دوشنبه در توییتی نوشته بود: «کمک‌های بشردوستانه و کمک‌های حیاتی باید بدون هیچ مانعی به مردم افغانستان برسد».

این در حالی است که پس از سقوط کابل به دست طالبان این نخستین قطعنامه از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد است که از کمک به مردم افغانستان و تسهیلات در روند ارسال کمک‌ها به این کشور تصویب می‌شود.

تصویب قطعنامه تسهیل کمک‌‌های بشری به افغانستان توسط سازمان ملل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد