تعامل-امارت-با-جهان؛-قطر-از-نقش-واسطه‌ای-خود-بیرون-می‌شویم

مقام‌های دولت قطر نقش دوحه را در پایان دادن طولانی‌ترین جنگ امریکا در افغانستان مهم خوانده و می‌گویند: اگر تعامل با امارت اسلامی به نفع مردم افغانستان تمام نشود، از نقش واسطه‌ای خود بیرون خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های دولت قطری گزارش داده که تعامل با امارت اسلامی یک هدف دارد و آن هم بهبود زندگی مردم افغانستان است.

به گفته آنان، عدم تعامل با امارت اسلامی، سبب ناامیدی، فقر و افراط گرایی بیشتر در افغانستان خواهد شد.

مقام‌های قطری که نامی از آنان گرفته نشده به وال استریت ژورنال گفته اند که عدم تعهد در حال حاضر به معنای رها کردن مردم افغانستان در زمانی است که به کمک و حمایت بیشتر نیاز دارند.

آنان از نقش دولت قطر در افغانستان دفاع کرده و گفته است که این کشور نقش اساسی در پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ تاریخ امریکا ایفا کرده است.
دوحه مدعی است که تمام کارها با هماهنگی ایالات متحده انجام می‌شود، و این کشور بارها خشونت‌ها علیه غیرنظامیان در افغانستان و همه موارد نقض حقوق مدنی آنها را محکوم کرده است.

به گفته مقام‌های این کشور، نردیک به 80 هزار تن توسط قطر از افغانستان بیرون شده‌اند که بیشتر شان غیرنظامیان، زنان و خبرنگاران هستند.

بااین حال، قطر دو سال گفتگو‌های صلح میان حکومت پیشین افغانستان و طالبان را میزبانی کرد و هم اکنون این کشور، نقش میانجی میان واشنگتن و مقام‌های امارت اسلامی را دارد.

 

 

تعامل امارت با جهان؛ قطر: از نقش واسطه‌ای خود بیرون می‌شویم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد