تعهد-وزیران-خارجه-ترکیه-و-قطر-بر-تداوم-کمک‌های-بشری-به-افغانستان

وزیران خارجه ترکیه و قطر بر ادامه کمک‌های اقتصادی و بشری در افغانستان تاکید کردند و از جامعه جهانی خواسته اند که با طالبان تعامل و سیاست را از کمک‌های بشری جدا کنند.

به گزارش افغان نیوز؛  شیخ محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی، وزیر خارجه قطر روز گذشته( دوشنبه، 15 قوس) در حاشیه نشست گفتگوهای استراتیژیک میان ترکیه و قطر در یک نشست خبری با همتای ترکی‌اش، مولود چاووش اوغلو، گفت: «ما روی این مسئله گفتگو کردیم که هماهنگی چگونه برای کمک با افغان‌ها بیشتر شود و در این مورد هم گفتگو صورت گرفت که چگونه با جامعه جهانی در مورد وضعیت افغانستان همکاری کرده می‌توانیم».

آل‌ثانی افزود که قطر و ترکیه به صورت دوامدار، با حکومت موقت افغانستان کار می‌کنند تا در مورد میدان هوایی کابل به یک توافق برسند و این میدان هوایی دوباره فعالیت‌های عادی اش را از سر گیرد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجۀ ترکیه نیز در این نشست خبری گفت که کشورش برای تحکیم صلح و ثبات در افغانستان کار می‌کند.

چاووش اوغلو از جامعه جهانی خواست تا با طالبان تعامل کنند و سیاست را از کمک‌های بشری جدا سازند.

وزیر خارجه ترکیه افزود که مردم افغانستان به کمک‌های جدی بشری نیاز دارند و جامعه جهانی باید انگیزه‌های سیاسی را کنار گذاشته و به مردم افغانستان کمک رسانی کند.

این در حالی است که نشست امسال گفتگوهای استراتیژیک ترکیه و قطر توسط رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه و شیخ تمیم بن حمدالثانی، امیر قطر رهبری می‌شود. این نشست امروز(سه‌شنبه، 16 قوس) پایان می‌یابد.

تعهد وزیران خارجه ترکیه و قطر بر تداوم کمک‌های بشری به افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد