تقاضای-کمک--میلیارد-دالری-سازمان-ملل-برای-مردم-افغانستان

هماهنگ کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد می‌گوید که این سازمان ۴.۵ میلیارد دالر از کشورهای کمک‌کننده برای مردم افغانستان، تقاضا کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ مارتین گریفتیس، هماهنگ کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد امروز( پنج‌شنبه، 11 قوس) گفته است که این سازمان برای فراهم کردن کمک‌های بشری به 183 میلیون نفر در سراسر جهان 41 میلیارد دالر تقاضای کمک کرده که از این میان افغانستان با 4.5 میلیارد دالر در صدر این تقاضا قرار دارد.

رویتر گزارش داده است که برنامه نجات و کمک‌های بشری این سازمان برای مردم افغانستان در سال آینده سه برابر افزایش خواهد یافت. ملل متحد نیز گفته که نیازهای مردم افغانستان به کمک جهانی «سر به فلک»کشیده است.
مگریفیتس گفته که  منازعات طولانی،‌ بی‌ثباتی سیاسی، اقتصاد‌ در حال شکست، بحران اقلیمی از عواملی است که مردم افغانستان به کمک های فزاینده جهانی محتاج شده اند.
به گفته او سازمان ملل در تلاش است تا از طریق بانک جهانی و نهادهای مربوط به این سازمان شرایطی را مساعد سازد تا پول نقد وارد افغانستان شود.
گریفیتس تصریح کرده که نبود پول نقد در افغانستان یک مانع بزرگ برای ارایه هرگونه خدمات بوده و او امیدوار است پول نقد تا آخر ماه به دست بیاید.
بربنیاد آمارهای سازمان ملل متحد از جمله 38 میلیون جمعیت افغانستان، 24 میلیون نفر آن در سال 2022 به کمک‌های بین المللی نیازمند خواهند شد.

تقاضای کمک 4.5 میلیارد دالری سازمان ملل برای مردم افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد