تقرر-فرمانده-جدید-پولیس-بلخ-ربطی-به-مسایل-سیاسی-ندارد

وزارت امور داخله اعلام نموده که تقرر قومندان امنیه جدید ربط به مسایل سیاسی ندارد و بخشی از روند عادی حکومت داری است که جهت بهبود وضعیت امنیتی در بلخ روی دست گرفته شده است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت امور داخله، وضعیت امنیتی در ولایت بلخ در شمال کشور را نگران‌ کننده توصیف کرده می‌گوید که افزایش فعالیت باندهای جنایت‌کار و فعالیت گروه‌های تروریستی باعث وضعیت نامطلوب امنیتی در بخش‌هایی از ولایت بلخ شده است.

این وزارت در اعلامیه‌‌ی گفته است که وضعیت امنیتی در شهر مزارشریف و ولسوالی‌های شولگره، بلخ، چمتال و زارع نگران کننده است. این وزارت تاکید کرده که تاجران در بندر حیدرتان نیز شکایت داشتند. وزارت داخله می‌گوید که این وضعیت ایجاب می‌کرد تا تغییراتی در رهبری پولیس ولایت به میان بیاید.

وزارت داخله افزوده که با درنظرداشت وضعیت امنیتی و تصمیم حکومت، عبدالرقیب مبارز به عنوان فرمانده پولیس ولایت بلخ منصوب شده است. این وزارت می‌گوید: «تغییر و تبدیل در حکومت و به خصوص در چارچوب نیروهای امنیتی به منظور بهبود وضعیت امنیتی یک اصل است، بنابر این تقرر قومندان امنیه جدید ربط به مسایل سیاسی ندارد و بخشی از روند عادی حکومت داری است که جهت بهبود وضعیت در بلخ روی دست گرفته شده است

در همین‌حال، عطامحمد نور والی سابق ولایت بلخ، با تغییر فرماندهی پولیس این ولایت مخالفت کرده می‌گوید که ارگ توطیه‌های تازه‌ای را برای بر هم زدن آرامش و‌ امنیت مردم روی دست گرفته است.

آقای عطا در ابلاغیه‌‌یی گفته است: «به اطلاع شهروندان شهر مزارشریف رسانیده می‌شود که (روز پنج‌شنبه) لطفاً به سر وظایف‌شان حاضر نشوند. هم‌چنين از مالكين ماركيت ها و دكان ها خواهش بود که برای حفظ امنيت‌شان و حفظ امنيت شهروندان، ماركيت‌ها و مغازه‌های‌شان را بسته نگهدارند. زیرا ارگ توطیه‌های تازه‌ای را برای بر هم زدن آرامش و‌ امنیت مردم روی دست گرفته است. ارگ از تفاهمی كه اخيراً ميان آنها و بلخ صورت گرفته بود، دارد تخطی می‌كند و برنامه‌های شومی را در قبال مردم ما روی‌دست دارد.

تقرر فرمانده جدید پولیس بلخ ربطی به مسایل سیاسی ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد