بازگشایی-شاهراه-کابل-–-شمال-پس-از-شش-روز-اعتراض

اعتراضات مردمی در بغلان پس از شش روز پایان یافت و معترضان به بازگشایی شاهراه کابل – شمال اقدام کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: اعتراضات مردمی در بغلان که در پیوند به نتایج انتخابات پارلمانی این حوزه از جمعه گذشته آغاز شده بود، نیمه‌های شب گذشته پایان یافت.

محمود حقمل، سخنگوی والی بغلان، صبح امروز پنج‌شنبه (12، ثور) اعلام کرد که معترضان، نیمه‌های شب گذشته به اعتراضات خود پایان دادند و اکنون شاهراه کابل – شمال به روی ترافیک باز شده است.

نماینده‌گان معترضان نیز اعلام کرده‌اند که شاهراه کابل – شمال را به روی ترافیک باز کرده‌اند و به اعتراضات خود پایان داده‌اند. معترضان در اعلامیه‌ای گفته‌اند که توافق بر سر پایان اعتراضات پس از چهار ساعت گفت‌وگو میان نماینده‌گان آن‌ها و نماینده‌گان حکومت حاصل شده است. به گفته معترضان، نماینده‌گان حکومت به اکثریت مطالبات آن‌ها پاسخ مثبت داده است.

براساس اعلام معترضان، دو طرف فیصله کرده‌اند که رییس جمهور در حکمی، دستور بررسی آرای نماینده‌گان معترض به نتایج انتخابات را صادر کند. هم‌چنان فیصله شده است که هیأتی موضوع کشته و زخمی شدن شماری از معترضان را نیز مورد بررسی قرار دهد. گفته شده است که در روز نخست اعتراضات یک نفر از معترضان کشته شده است و شش معترض دیگر زخم برداشته است. معترضان می‌گویند که این افراد در نتیجه شلیک مستقیم پولیس کشته و زخمی شده‌اند. اما وزارت امور داخله می‌گوید که انفجار یک حلقه ماین مقناطیسی در میان معترضان منشأ این تلفات بوده است.

طبق اعلامیه معترضان، دو طرف هم‌چنان به منظور جست‌جوی راه حل قانونی برای رهایی زودهنگام محبوب‌الله غفاری از بند نیز به توافق رسیده‌اند. غفاری حدود یک ماه پیش به حکم به حکم لوی سارنوالی بازداشت شد و اکنون در زندان به سر می‌برد.

در مقابل تعهدات نماینده‌گان حکومت، معترضان به بازگشایی شاهراه کابل – شمال اقدام کرده‌اند. آن‌ها همزمان هشدار داده‌اند در صورتی که این تعهدات عملی نشود، اعتراضات خود را از سر خواهند گرفت.

این درحالی است که بسته بودن این شاهراه برای مدت شش روز به گفته مقامات محلی باعث دردسرهایی برای راننده‌گان و مسافران شده بود. هرچند جاده‌های بدیل در این مدت به روی ترافیک باز بوده است.

بازگشایی شاهراه کابل – شمال پس از شش روز اعتراض

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد