شهرداری-کابل-از-ساخت-و-ساز-درصد-بلندمنزل-های-غیر-قانونی-جلوگیری-نموده-است

سرپرست ریاست طرح و تطبیق شاروالی کابل می گوید: اداره شهرداری کابل توانسته است با همکاری نیروهای امنیتی از حدود ۶۰ درصد ساخت و ساز بلندمنزل های خودسردر شهر جلوگیری نماید.

محمد ضیا زمانی، معاون و سرپرست ریاست طرح و تطبیق شهرداری کابل در گفتگوی ویژه به افغان خبر می گوید: بلندمنزل های خودسر در کابل باعث از بین بردن زیبایی شهر و امنیت مردم شده است که در همه نواحی شهر ساخته میشود.

سرپرست ریاست طرح و تطبیق شهرداری کابل تصریح می کند که بلندمنزل ها درتمامی نواحی شهر کابل ساخته شده است که بیشترین آنها در ناحیه های دهم، چهارم، سوم، دوم، نهم و اول می باشد.

آقای زمانی اضافه کرد کار ساخت و ساز بلند منزل در تمامی شهر متوقف است و نواحی دارالامان و چهار راهی مسعود اعمال این قانون زیادتر می باشد که هیچ کس حق اعمار بلند منزل غیر قانونی را ندارد.

معاون این ریاست شهرداری کابل اظهارداشت که با متخلفان این قانون برخوردهای جدی از جمله جریمه های سنگین و تخریب بلند منزل های شان که غیر معیاری و خودسر است منجر خواهد شد.

محمد ضیا زمانی همچنان علاوه نمود که نبود کارمندان کافی در اداره شهرداری و عدم کمک رسانی به موقع نیروهای امنیتی باعث جلوگیری از کار این اداره در ساخت و ساز بلند منزل های غیر قانونی شده است که تاکنون این اداره نتوانسته به طور کامل برنامه های خود را تطبیق نماید.

سرپرست ریاست طرح و تطبیق شهرداری کابل خاطر نشان ساخت که شماری از بلندمنزل ها از جمله هوتل آسمایی، مرکز تجارتی اباسین زدران در کوته سنگی و یک تانک تیل در کوتل خیرخانه اماکنی هستند که غیر قانونی و غیر معیاری ساخته شده است.

او افزود اداره شهرداری کابل در نظر دارد با همکاری یکی از سکتورهای خصوصی ساحاتی را در شهر کابل ایجاد کند که دارای اماکن رهایشی، مراکز تجاری، فضای سبز، پارکنینک ها و مکاتب باشد تا کابل به یک شهر معیاری و زیبا تبدیل شود.

وی همچنین یادآور شده که شهر کابل گنجایش 2 میلیون جمعیت را دارد فعلا حدود 6 تا8 میلیون نفر را در  خود جای داده است که باعث مشکلات شهرداری کابل شده است.

سرپرست ریاست طرح و تطبیق اضافه کرد که بلندمنزل های خودسر توسط عده ای افراد مسلح و زورمند با اعمار بلندمنزل ها درنواحی مختلف شهر توانسته اند ضربه محکمی به زیبایی و مصونیت خانه های مسکونی بزنند.

 

 

 

شهرداری کابل از ساخت و ساز 60درصد بلندمنزل های غیر قانونی جلوگیری نموده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد