مولوی-نقیب-الله-در-بدخشان-کشته-شد

مسئولان محلی ولایت بدخشان از کشته‌شدن یک فرمانده محلی طالبان به نام مولوی نقیب الله با شماری از افراد تحت امرش به شمول ابتاع خارجی خبر می‌دهند.

به گزارش آژانس افغان خبر: جنرال غلام حضرت کریمی، یکی از مسؤولان امنیتی ولایت بدخشان می‌گوید: مولوی نقیب‌الله، یک تن از فرماندهان محلی طالبان در عملیات ظهر روز گذشته کشته‌شده است.

در همین حال دفتر رسانه‌های ولایت بدخشان با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید شمار کشته‌شدگان ۱۰ نفر بوده‌است.

در خبرنامه گفته شده که با یک فرمان‌دۀ محلی گروه طالبان، شش عضو خارجی این گروه نیز در میان کشته‌شده‌گان این حادثه‌اند.

مسؤولان رسانه‌های ولایت بدخشان هم‌چنان می‌گوید که ۱۴ عضو دیگر گروه طالبان در این درگیری‌ها زخمی گردیده‌اند.

بدخشان یکی از ولایت‌های ناامن در شمال‌شرق کشور است که نگرانی‌هایی از افزایش ساحات زیر نفوذ طالبان با آغاز فصل گرما در آن ولایت نیز وجود دارد.

حکومت وحدت ملی در دوسال پی‌هم به مردم بدخشان وعده کرده که عملیاتی را به هدف سرکوب طالبان راه‌اندازی می‌کند اما نیروهای امنیتی به جای عملیات، تنها در واکنش به حمله‌های طالبان تحرکاتی داشته‌اند.

در حال حاضر ناامن‌ترین بخش‌های بدخشان ولسوالی‌های وردج و یمگان و درۀ خستک بدخشان اند اما مردم بدخشان می‌گویند دولت به جای راه‌اندازی عملیات در این بخش‌ها، ظاهرا نیروهای امنیتی را در بخش‌های که طالبان زیاد فعالیت ندارند، مصروف نگه داشته و هیچ اراده‌یی برای آغاز حملات بزرگ در آن ولایت ندارد.

راهی رفت و آمد به ولسوالی‌های زیباک، اشکاشم، واخان و در زمستان شغنان از ولسوالی وردج، جایی که طالبان آن را به تصرف دارند می‌گذرد و مردم این ولسوالی‌ها به مشکلات زیادی دچار اند.

باشنده‌گان بدخشان می‌گویند، تهدیدها در برابر ولسوالی بهارک در هم‌سایه‌گی مرکز بدخشان که طالبان چندین بار بالای آن تا به حال حمله کرده و یک‌بار تصرف هم کردند نیز وجود دارد و هر لحظه امکان حمله‌ها از ولسوالی‌های جرم و وردوج بالای آن وجود دارد.

 

مولوی نقیب الله در بدخشان کشته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد