اختلاف-سران-حکومت،-نیروهای-امنیتی-را-تضعیف-کرده-است

شماری از فعالان اجتماعی و دینی می‌گویند؛ نبود اراده جنگی از سوی سران نظام و اختلاف سران حکومت سبب شکست نیروهای امنیتی در مقابل مخالفین دولت گردیده است.

شیخ موسی رضایی رئیس شورای علمای شیعه هرات در یک مصاحبه اختصاصی به آژانس افغان خبر گفت؛ اختلاف سران حکومت وحدت ملی سبب تضعیف روحیه نیروهای امنیتی در مقابل دشمنان کشور شده است و اگر این اختلافات حل نشود وضعیت امنیتی بدتر از این خواهد شد.

آقای رضایی بیان میکند؛  مخالفین دولت در گذشته توان جنگ علنی با نیروهای امنیتی  را نداشتند، اما در حال حاضر انان علنی اعلام حضور میکنند و در مقابل نیروهای امنیتی میجنگند، و در این کار خودشان موفق نیز بوده اند، مانند تصرف ولایت قندوز، تصرف شماری از ولسوالی‌های هلمند و غیره.

به گفته‌ی این عالم دین؛ در گذشته گروه طالبان و داعش مکان مشخص نداشتند اما اکنون آنان مکان مشخص را در اختیار دارند، حکومت و جامعه جهانی نیز از مکان تحت اختیار انان آگاهی دارند اما هیچ اقدام موثر در مقابل انان صورت نگرفته است.

رضایی افزود؛ ناامنی در سال جاری افزایش یافته است و عوامل ان نیز عدم مدیریت جنگ به شکل درست از سوی مقامات ارشد نیروهای امنیتی است. او گفت؛ مشکل دیگر که سد راه نیروهای امنیتی وجود دارد و حتی سبب شکست این نیروها میشود عدم اکمال نیروهای امنیتی از سوی مقامات کابل است. او بیان کرد؛ حتی در موارد دیده شده است که 72 ساعت چند مامور امنیتی در مقابل مخالفین با دندان مسلح ایستادگی کرده اند اما انان تجهیز نشده اند.

رضایی با اشاره به وضعیت فعلی گفت؛ مردم نیز در افزایش ناامنی مقصر اند، او گفت؛ اگر مردم نخواهند هیچ  وقت مخالفین در یک منطقه نفوذ کرده نمی توانند، اما مردم در بسیاری موارد با مخالفین همکاری میکنند و زمینه نفوذ انان را فراهم میکنند.

مشکل دیگر که این عالم دین به ان اشاره کرد؛ ناامیدی نیروهای امنیتی است، او افزود، اگر نیروهای امنیتی در مقابل مخالفین از روحیه بالا برخوردار باشد، به خوبی با دشمن مبارزه کنند اما اگر ناامید و با روحیه شکسته به میدان جنگ بروند توان مقابله با مخالفین را نخواهند داشت.

غضنفر عادلی افغان نیوز

اختلاف سران حکومت، نیروهای امنیتی را تضعیف کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد