زنان-میتوانند-در-نظم-شهر-کابل-نقش-مثبت-ایفا-نمایند

اداره شهرداری کابل، در این اواخر خانم ها را به عنوان معاونان یازده ناحیه شهر کابل معرفی کرد، شماری از این خانم ها باور دارند که زنان میتوانند در نظم شهر کابل نقش مثبت ایفا نمایند.

حبیبه صادقی معاون ناحیه ششم شهر کابل که تازه در این مقام تقرر یافته است در گفتگوی ویژه به افغان نیوز گفت: زنان میتوانند در نظم شهر کابل نقش مثبت داشته باشند، چرا که نیمی از جمیعیت کشور را زنان شکل میدهند.

خانم صادقی گفت: حضور بانوان در رهبری نواحی شهر کابل میتوانند در جمع آوری عواید این اداره کمک ارزنده کنند و در کابل اکنون محصول صفایی خانه ها به دلیل نبود کارمند خانم جمع آوری نمی گردد اما اگر مامورین شهرداری خانم باشند میتوانند به راحتی عواید را جمع آوری کنند.

به گفته این کارمند شهرداری اکثر خانواده ها در شهر کابل پول محصول صفایی خانه  های شان را به دلیل اینکه مامور مرد به دروازه باشندگان شهر مراجعه کرده است پول صفایی شان را نمی پردازند، چون بیشتر خانم ها در خانه ها هستند و با مراجعه کارمند خانم، به راحتی می شود محصول صفایی جمع آوری گردد.

او همچنان افزود: خانم ها در کارهای خانه ظریف و حساس اند و شهر نیز همانند یک خانه است که خانم ها میتوانند نظم جدید و خوب ببخشند.

صادقی تاکید کرد: مسولیت ما تنها در پشت میز نیست بلکه باید در جامعه باشیم و با مردم در سدد حل مشکلات جامعه تلاش کنیم تا شهر زیباتر داشته باشیم. او افزود: باید افکار مردم نسبت به شهرداری تغییر کنند و مردم با شهرداری در قسمت نظم شهری همکار شوند.

این کارمند شهرداری بیان داشت: ایجاد مکان های تفریحی برای خوانواده ها و ایجاد برنامه های که بتواند تعطیلات  و سرگرمی برای  فامیل ها ایجاد کند در اولویت کاری وی و دیگر بانوان در نواحی شهرداری کابل است.

در اخیر بانو صادقی گفت: برای سهولت خانواده ها و شهرداری باید زباله ها تفکیک شود و به خانم ها در جمع آوری زباله ها نقش داده شوند.

اداره شهرداری کابل برای حضور بیشتر زنان ۱۱ بانو را بعنوان معاون نواحی مقرر کرده است.

زنان میتوانند در نظم شهر کابل نقش مثبت ایفا نمایند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد