افزایش-گزمه‌های-سیار-در-کابل،-اقدام-جدید-وزارت-داخله

سرپرست جدید وزارت داخله‌ ، اعلام کرده است که از این به بعد، پاسگاه‌های ثابت نیروهای پولیس برداشته و به جای آن گزمه‌های سیار افزایش خواهند یافت.

به گزارش افغان نیوز: وزارت داخله امروز دوشنبه(۱۰جدی) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که بخاطر ايجاد امنيت روانی واقعی به باشندگان کابل، توسل به شيوه جديد تامين امنيت، توسعه بخش‌های غيرعلنی، غافل گيرسازی جنايتکاران و ايجاد تحرک و سرعت در اقدام، روند برداشتن پاسگاه‌های ثابت پولیس که موثريت چندانی نداشته‌اند، آغاز شده است و در عوض آن، گزمه های سيار و ناگهانی افزايش میابد.

در اعلامیه آمده است که روند برداشتن پاسگاه‌های ثابت در ناحيه ۱۱ شهر کابل تکمیل شده و در سراسر ولایت کابل تطبیق خواهد شد.

وزارت داخله از باشندگان کابل خواسته است تا با گزمه‌های شهری همکاری کنند و موارد مشکوک را گزارش دهند.

در اعلامیه آمده است: “اين روش علاوه بر ايجاد موثريت در مديريت وقت و منابع، نيروی پوليس را از حالت قابل پيش بينی و آسيب پذيری بيرون ساخته و شبکه های جنايت کار را سرگردان و مخشوش خواهد کرد”.

وزارت داخله هم‌چنان تاکید کرده است که نیروهای پولیس حق تیراندازی دارند و باید به اوامر آن ها احترام گذاشته شود.

این پاسگاه‌ها در زمان ویس احمد برمک به گسترده‌گی در شهر کابل ایجاد شد و سبب به میان آمدن مشکلات بسیاری برای باشندگان کابل نیز شده بود. این پاسگاه نه تنها که هیچ کمکی به تأمین امنیت نکرد، تازه در ایجاد مشکلات ترافیکی و مزاحمت های بی‌جا نیز افزوده بود.

افزایش گزمه‌های سیار در کابل، اقدام جدید وزارت داخله

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد