تلاش-اتحادیه-اروپا-برای-افزایش-حضورش-درخاورمیانه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که حضور و ارتباطاتش را در خاورمیانه افزایش می دهد.

به گزارش افغان نیوز: فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این تصمیم را روز گذشته (یکشنبه، ۱۴ جولای) درمراسم افتتاح نمایندگی جدید اش درشهر کویت اعلام کرد و گفت که اتحادیه اروپا به دنبال افزایش حضور و ارتباطاتش درخاورمیانه است.

موگرینی همچنان تاکید کرده است که این پیامی برای سراسر منطقه است که اتحادیه اروپا حضور وارتباطاتش را درخاورمیانه افزایش دهد.

وی با تأکید بر تأثیر گذاری امنیت غرب آسیا وخلیج فارس نیز گفت که اروپا تعامل وحضور خود را دراین منطقه افزایش می‌دهد و معتقد است که به "یکدیگر متصل هستیم و نقاط مشترکی داریم"

از سوی دیگر، فدریکا موگرینی ازتصمیم روسیه برای به تعلیق در آوردن تعهدات خود درچارچوب پیمان برچیدن موشک‌های کوتاه ومیان برد ابراز تأسف کرده است.

خانم موگرینی همچنان افزوده که از میان رفتن این پیمان تهدیدی جدی را متوجه امنیت کشورهای اروپایی عضو پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو می‌کند.

این درحالی است که در ماه فبروری سال جاری میلادی، دولت امریکا رسما عضویت خود در این پیمان را به حالت تعلیق در آورد وگفت؛ درصورتیکه از عمل روسیه به تعهدات اش اطمینان حاصل نکند ظرف شش ماه از این پیمان خارج می‌شود.

تلاش اتحادیه اروپا برای افزایش حضورش درخاورمیانه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد