تلاش-امریکا-برای-حرکت-حاکمان-کابل-در-مسیر-درست

سخنگوی وزارت خارجه امریکا می‌گوید که واشنگتن برای جهت‌دادن حاکمان فعلی کابل در مسیر درست، تلاش‌های خود را ادامه می‌دهد.

 به گزارش افغان نیوز؛ ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا می‌گوید که واشنگتن در پی به رسمیت شناختن حاکمان فعلی افغانستان نیست اما؛ تلاش دارد با اقدامات عملی، آنان را در جهت درست سوق دهد.

ند پرایس گفت: حکومت سرپرست افغانستان خواهان روابط بهتر با امریکا و جامعه جهانی است و ایالات متحده در برخی موارد به تعامل با کابل ادامه خواهد داد.

او افزود که امارت اسلامی خواهان روابط بهتر با امریکا و جامعه بین‌المللی هستند.
پرایس یادآور شد که حاکمان کابل به تعهدات خود در مورد حقوق بشر در افغانستان به امریکا و جامعه بین‌المللی و مردم افغانستان عمل‌نکرده است.

 

او در خصوص آزادسازی ذخایر بانک مرکزی افغانستان نیز گفت که امریکا در گفتگو با طالبان بارها روشن کرده که اصلاحات مشخص در بانک مرکزی افغانستان، مثل استقلال از نفوذ و مداخله سیاسی، مبارزه کافی با پول‌شویی و مقابله با تأمین مالی تروریزم لازم است که امارت اسلامی این شرایط را برآورده نکرده است.

آقای پرایس تأکید کرد که امارت اسلامی در مکانیزم صندوق امانی افغانستان در سوئیس دخالتی ندارند و این پول برای مردم افغانستان به مصرف خواهد رسید.

اخیراً امارت اسلامی با سپردن 3.5 میلیارد دالر از ذخایر ارزی افغانستان به صندوق امانی در سوئیس مخالفت کرده و به‌شدت به این تصمیم امریکا واکنش نشان داده است.

وزارت خارجه حکومت سرپرست هشدار داد که اگر این ذخایر بدون درنظرگرفتن خواسته‌های قانونی افغان‌ها پرداخت شود، امارت اسلامی مجبور خواهد شد تمام افراد، مؤسسات و شرکت‌هایی را که این اقدام غیرقانونی را تسهیل ‌کنند و به دنبال سوءاستفاده از ذخایر بانک مرکزی افغانستان برای اهداف بشردوستانه باشند، را جریمه و ممنوع می‌کند.

این در حالی است که امارت اسلامی همواره بر تعامل با جامعه جهانی تأکید کرده و خواستار به رسمیت شناخته شدن حکومت کنونی از سوی جهان شده است.

جامعه جهانی مسئله به رسمیت شناختن امارت اسلامی را مشروط بر رعایت حقوق بشر و ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان کرده است.

تلاش امریکا برای حرکت حاکمان کابل در مسیر درست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد