تلاش-غرب-برای-درج-پاکستان-در-لیست-تمویل-کننده-تروریزم

کشورهای غربی مخصوصا ٌایلات متحده آمریکا در تلاش اند تا پاکستان را در فهرست تمویل کنندگان تروریزم در سطح بین الملل قرار دهند.

به گزارش افغان نیوز: گزارش‌ها حاکی از آن است که امریکا در صدد قراردادن پاکستان در لیست‌های کشورهای تمویل کنندۀ تروریزم است؛ چیزی که اسلام‌آباد را به شدت نگران نموده است.

مفتاح اسماعیل، وزیر مالیه پاکستان این مطلب را به خبرگزاری رویترز ابراز کرده و افزوده که امریکا از چندی به دینسو می‌خواهد که کشورش را در فهرست کشورهای تمویل کننده هراس‌افگنی قرار دهد.

وی هم‌چنان گفته که امریکا توانسته، توافق آلمان و فرانسه را به دست آورده که باید پاکستان در لیست کشورهای تمویل کننده تروریزم قرار گیرد.

آقای اسماعیل گفته که پاکستان درحال حاضر به شدت روی این موضوع با مقام‌های امریکایی، فرانسوی و آلمانی کار می‌کند؛ تا اسلام‌آباد در لیست کشورهای تمویل کننده تروریزم قرار نگیرد.

وزیر مالیه پاکستان وعده داده که به خاطر کامیاب شدن در این آزمون، اقداماتی را انجام خواهد داد، اما وی از بیان اقدامات خوداری کرد.

این درحالی‌ست که قرار است در آیندۀ نزدیک نشستی در پاریس برگزار شود که در آن تصمیم خواهد گرفته شد که آیا پاکستان در فهرست تمویل کننده‌گان دهشت‌افگنی قرار می‌گیرد یا خیر.

قابل یادآوری‌ست که پاکستان در این اواخر به‌خاطر حمایت و جادادن به گروه‌های دهشت‌افگن، زیر فشار کشورهای جهان به خصوص امریکا قرار گرفته‌است.

سیاست دولت جدید امریکا به رهبری دونالد ترامپ، پس اعلام راهبرد جدیدش در قبال افغانستان وکشورهای آسیایی جنوبی، به صورت یکباره ۱۸۰ درجه در قبال پاکستان تغییر کرد.

امریکا درسیاست جدیدش از پاکستان خواست که با هراس‌افگنان مبارزه نماید و از حمایت و پناه دادن به آنها دست بردارد، در غیر آن سیاست واشنگتن در قبال پاکستان تغییر خواهد کرد.

تلاش غرب برای درج پاکستان در لیست تمویل کننده تروریزم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد