تلاش-ها-برای-برقراری-آتش‌بس-میان-فلسطین-و-اسرائیل

سازمان ملل متحد می‌گوید که با مصر از نزدیک کار می‌کند تا آتش‌بس سال ۲۰۱۴، میان اسرائیل و فلسطین دوباره برقرار شود.

به گزارش افغان نیوز: فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل متحد روز سه شنبه( ۱۳ نومبر) در نیویارک به خبرنگاران گفت، نیکلای ملادینوف همآهنگ کننده خاص سازمان ملل برای پروسه شرق میانه، از شدت گرفتن بحران میان حماس و اسرائیل هشدار داده‌است.

در عین حال فرحان حق افزود که تلاش‌ها برای بازگشت دو جانب به آتش‌بس متمرکز است.

وی گفت: " مصر و سازمان ملل متحد با جدیت کار می‌کنند تا از بازگشت به توافق آتش‌بس سال ۲۰۱۴ اطمینان حاصل شود. نماینده خاص آقای ملادینوف به این باور است که تشنج‌ها با توجه به منافع فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها شاید در این دور از خشونت‌ها افزایش یابد."

اما سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که از تمامی جوانب می‌خواهند تا از یک جنگ دیگر در غزه جلوگیری کنند و متوجه وضعیت بشری شوند.

غزه از سال ۲۰۰۷ میلادی در کنترول گروه حماس قرار دارد. این گروه بار اخیر در سال ۲۰۱۴ برای ۵۰ روز با اسرائیل جنگیده بود.

بر اساس گزارش‌ها، در جریان روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، بیش از ۴۵۰ راکت از سوی جنگجویان حماس بالای جنوب اسرائیل پرتاب شده‌است.

اسرائیل هم روز سه‌شنبه در یک حمله هوایی، یک ساختمان شش طبقه‌یی را با یک کودکستان در منطقه ریمال شهر غزه هدف قرار داد.

به دنبال کشته شدن یک قوماندان گروه حماس و شش تن از افرادش در نتیجه درگیری با نیروهای اسرائیلی، این گروه گفته‌است که انتقام خواهد گرفت.

اسرائیل هم که یک نظامی‌اش را در نتیجه درگیری‌ها از دست داده، تعهد سپرده که به هر حمله از جانب حماس پاسخ خواهد داد.

در ۱۱ سال گذشته که غزه در اداره گروه حماس قرار دارد، دو هزار و دو صد فلسطینی در نتیجه جنگ‌ها کشته شده‌اند که نیمی از آن‌ها غیر نظامیان بودند. در اسرائیل هم ۷۳ تن که بیشتر‌شان سربازان اردو بودند، کشته شدند.

گفته می‌شود که با نصب سقف‌های ضد راکت در بسیاری از ساختمان‌های اسرائیل، شمار تلفات در آنجا نسبت به گذشته کاهش یافته و برای مردم مصونیت داده‌است.

تلاش ها برای برقراری آتش‌بس میان فلسطین و اسرائیل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد