اعزام-هیات-مشترک-جهت-غمشریکی-با-خانواده-های-قربانیان

جلسۀ سرقوماندانی اعلی قوای مسلح فیصله کرد که هیات مشترک از ادارۀ امور و شورای سرتاسری علما به خاطر غمشریکی با خانواده های قربانیان اعزام شود.

به گزارش افغان نیوز: جلسۀ سرقوماندانی اعلی قوای مسلح تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در قصر گلخانۀ ارگ برگزار گردید.

در این جلسه، ابتدا مسئولین ارگان های امنیتی و دفاعی کشور گزارش شان را در رابطه به رویداد تروریستی شب گذشته در مراسم تجلیل از میلادالنبی در هوتل اورانوس، ارائه کردند.

جلسه فیصله کرد که هیات مشترک از ادارۀ امور و شورای سرتاسری علما به خاطر غمشریکی با خانواده های قربانیان اعزام شود و تیم رسیدگی از ریاست عمومی ادارۀ امور و کمیتۀ حالات اضطرار به خانواده های شهدا و مجروحین حادثه مذکور، کمک های لازم را برسانند.

همچنان در این جلسه، سترجنرال محمد شریف یفتلی لوی درستیز وزارت دفاع ملی، گزارش خویش را در مورد وضعیت امنیتی ولایت غزنی به خصوص ولسوالی های جاغوری و مالستان ارائه کرده، گفت که وضعیت تحت کنترول می باشد و اقدامات لازم به منظور اکمالات نیروهای امنیتی و دفاعی مستقر در مناطق مذکور، صورت گرفته است.

به همین ترتیب جلسه سرقوماندانی اعلی قوای مسلح، وضعیت امنیتی ولسوالی های قرقین و بلخآب را مورد بررسی قرار داد و به مسئولین ارگان های امنیتی و دفاعی هدایت صادر کرد تا نیروهای مستقر در ولسوالی های متذکره را از نظر اکمالات مورد توجه بیشتر قرار دهند.

این درحالی است که یک حمله انتحاری حوالی ساعت ۶:۳۵ شام روز گذشته(سه‌شنبه ۲۹ عقرب) در داخل سالن هوتل اورانوس، در حالی رخ داد که ده‌ها عالم دینی برای گرامی‌داشت از میلاد پیامبر اسلام گردهم آمده بودند.

در ابتدا شمار قربانیان این حمله، ۴۳ کشته و ۸۳ زخمی گزارش شده بود؛ اما پس از آن وزارت صحت‌عامه تایید نمود که شمار قربانیان به ۵۰ کشته و ۷۲ زخمی رسیده است.

اعزام هیات مشترک جهت غمشریکی با خانواده های قربانیان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد