تلاش-چین-برای-اتحاد-مجدد-با-تایوان

سخنگوی دفتر چین در امور تایوان اعلام کرده که پکن مشتاقانه در تلاش است تا «اتحاد مجدد با تایوان» را انجام دهد.

به گزارش افغان نیوز؛  خبرگزاری رویترز گزارش داده که ما شیائوگوانگ، سخنگوی دفتر چین در امور تایوان امروز (چهارشنبه، 30 سنبله) در یک کنفرانس خبری گفته است: «چین مشتاق است تا نهایت تلاش خود را برای اتحاد مجدد مسالمت‌آمیز با تایوان انجام دهد».

ما شیائوگوانگ افزوده است که سرزمین مادری باید از نو متحد شود و بدون شک این اتفاق خواهد افتاد. عزم چین نسبت به محافظت از سرزمینش استوار و تغییرناپذیر است.

 او تصریح کرده است: تایوان می‌تواند «سیستم اجتماعی متفاوتی از سرزمین اصلی» داشته باشد، موضوعی که شامل آزادی دین است و بدین ترتیب به سبک زندگی آن‌ها احترام گذاشته می‌شود اما؛ این مسئله تحت شرایطی از جمله اطمینان از حاکمیت ملی، امنیت و توسعه منافع برقرار می‌شود.

چین جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و از سال ۲۰۱۶ زمانی که تسای اینگ-ون، رییس جمهور تایوان به قدرت رسید، از گفتگو با او خودداری کرده و معتقد است که این رییس‌جمهور یک جدایی‌طلب است.

اما؛ تسای اینگ-ون بارها پیشنهاد داده که بر اساس برابری و منافع مشترک با چین گفتگو کند.

این اظهارات سخنگوی دفتر چین در امور تایوان پیش از اصلاحات اساسنامه حزب کمونیست چین در ماه اکتبر انجام شده است، حزب کمونیست چین ماه آینده میلادی قرار است در جریان فرایند تغییر رهبری این کشور که هر پنج سال یک‌بار به اجرا در می‌آید، اساسنامه این حزب را اصلاح کند.

انتظار می‌رود که شی جین پینگ، رییس جمهور چین در کانگرس پیشروی حزب حاکم کمونیست این کشور که در ۱۶ اکتبر آغاز می‌شود، سنت‌شکنی کرده و به سومین دوره پنج ساله رهبری خود برسد.

او می‌خواهد با این اقدام موقعیت خود را به‌عنوان قدرتمندترین رهبر چین از زمان مائو تسه تونگ، بنیان‌گذار جمهوری خلق چین تثبیت کند.

این در حالی است که اساسنامه حزب حاکم چین فقط در این کانگرس که هر پنج سال یکبار برگزار می‌شود، قابل اصلاح است.

تلاش چین برای اتحاد مجدد با تایوان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد