تلاش‌ها-برای-بازگشایی-شاهراه-کابل-جلال‌آباد

پس از مسدود شدن شاهراه کابل – جلال‌آباد، مقام‌های امارت اسلامی می‌گویند که تلاش‌ها برای بازگشایی این شاهراه جریان دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ شاهراه کابل - جلال آباد که روز یک‌شنبه هفته گذشته به دلیل لغزش کوه مسدود شده و دو روز پس از آن با ایجاد راه فرعی این مسیر به روی شهروندان کشور بازگشایی شد.
اما؛ روز شنبه (1 میزان) مسیر فرعی که شاهراه کابل – جلال‌آباد توسط آن بازگشایی شده بود، نیز مسدود شد.
اکنون حجت‌الله عباس، رییس نقاط آسیب‌پذیر وزارت فواید عامه به آژانس افغان نیوز می‌گوید که تلاش‌ها برای بازگشایی این مسیر بروی رفت و آمد ادامه دارد.
آقای عباس افزود که پاکسازی این جاده به یک شرکت خصوصی سپرده شده و کار آن جریان دارد و در آینده نزدیک مشکل حل و مسیر به روی رفت و آمد شهروندان بازگشایی خواهد شد.
او از شهروندان کشور خواست تا زمان بازگشایی مسیر کابل - جلال‌آباد از مسیر لته‌بند و کاپیسا رفت و آمد کنند.
شماری از رانندگان این مسیر می‌گویند که راه بدیل این جاده طویل‌تر و خراب‌تر است و به همین دلیل هزینه و کرایه مسافران افزایش یافته است.
ضابط احمدزی، یکی از رانندگان به آژانس افغان نیوز گفت که به دلیل خرابی جاده لته‌بند و کاپیسا مسیری را که از طریق شاهراه عمومی در دو ساعت طی می‌شد اکنون به چهار ساعت افزایش یافته است. او می‌گوید که کرایه موتر برای مسافران از مسیر لته‌بند و کاپیسا از 150 به 300 افغانی افزایش یافته است.
عابدالله، یکی دیگر از رانندگان مسیر کابل- جلال‌آباد می‌گوید که مسیرهای لته‌بند و کاپیسا بسیار طولانی است و موترهای کوچک نمی‌توانند در این مسیر رفت و آمد کنند.
شهروندان و رانندگان این مسیر از حکومت سرپرست می‌خواهند که امکانات بیشتر را برای بازگشایی شاهراه کابل – جلال‌آباد به‌کار بگیرند تا جاده اصلی به روی رفت و آمد باز شود.
از سوی هم، باور خان، مسوول شرکت ساختمانی که پاک‌سازی این جاده را بر عهده دارد به رسانه‌ها ‌می‌گوید که کار پاک‌سازی سرک مسدود شده آغاز شده و در جریان یک ماه به روی ترافیک باز خواهد شود.
این در حالی است که شماری از تاجران و سرمایه‌گذاران از مسدود شدن شاهراه کابل- جلال‌آباد ابزار نگرانی کرده و می‌گویند که با مسدود شدن این شاهراه، موترهای بار بری که کالاهای تاجران را منتقل می‌کنند در این مسیر متوقف مانده اند.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

تلاش‌ها برای بازگشایی شاهراه کابل - جلال‌آباد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد