تلاش‌های-منزوی-کردن-روسیه-شکست-خورده-است

میخاییلو پودولیاک، مشاور ارشد ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین گفته که تلاش‌های متحدان غربی کی‌یف برای منزوی کردن روسیه بی‌نتیجه بوده است.

به گزارش افغان نیوز؛ راشتاودی روز گذشته (شنبه، 30 جدی) به میخاییلو پودولیاک، مشاور ارشد رییس جمهور اوکراین گزارش داده که به‌رغم فشارهای کشورهای غربی به رهبری امریکا اما؛ مسکو هنوز هم تعاملات اقتصادی و تسلیحاتی خود با برخی از کشورها را حفظ کرده است.
پودولیاک با اشاره به کاهش شمار نظامیان کشورش پس از حمله روسیه بر اوکراین گفته که کی‌یف برای بسیج بیشتر جوانان به صفوف نیروهای ارتش با چالش‌های روبه‌روه است.
او افزوده است: « باید تلاش کنیم تا جوانان اوکراینی را برای پیوستن به ارتش تشویق کنیم چون پس از ضد حمله اوکراین، هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت، نگران کاهش توان نیروهای خود هستیم».
مشاور ارشد رییس جمهور اوکراین تاکید کرده که کی‌یف به هرگونه کمک خارجی به‌ویژه از سوی کشورهای اروپایی نیاز دار اما؛ تا کنون در مورد اعزام نیروهای جنگی به اوکراین گفتگو نشده است.
او هشدار داده است: اگر اروپایی‌ها از کمک به اوکراین دریغ کنند، باید انتظار داشته باشند که آتش جنگ در نهایت به خاک آنها نیز گسترش پیدا خواهد کرد.
پیش از این نیز رییس جمهور اوکراین گفته بود که مسکو طبق برنامه‌ریزی کشورهای غربی حامی کی‌یف منزوی نشده است.
این اظهارات در حالی از سوی مقام‌های اوکراینی مطرح می‌شود که پیشتر مقام‌های غربی در نشستی در داووس، پایتخت سویس گفته‌اند که از مصادره ۳۰۰ میلیارد دالر از داراهای مسدود شده روسیه استقبال می‌کند اما؛ از این اقدام کی‌یف نیز زیان خواهد دید.
مقام‌های غربی چهارشنبه هفته‌ای گذشته تصریح کردند که برخی از اعضای «جی۷» در مورد سابقه، مکانیسم و تاثیر غیرمستقیم این اقدام بر دارایی‌های بانک مرکزی نگران هستند.

تلاش‌های منزوی کردن روسیه شکست خورده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد