تمویل-کنندگان-انتقال-میلیون-دالر-به-افغانستان-را-تصویب-کردند

بانک جهانی اعلام کرده است که برای رسیدگی به بحران بشری در افغانستان، تمویل کنندگان انتقال ۲۸۰ میلیون دالر از پول‌های مسدود شده صندوق وجهی بازسازی افغانستان به دو اداره سازمان ملل متحد را تصویب کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ بانک جهانی روز گذشته( جمعه، 19 قوس) گفته است که این پول تا پایان سال روان میلادی به صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل«یونیسف» و برنامه جهانی غذا«WFP» منتقل خواهد شد.

مدیریت صندوق وجهی بازسازی افغانستان به دوش بانک جهانی است و این بانک گفته که برنامه جهانی غذا ۱۸۰ میلیون دالر برای تامین امنیت غذایی و جلوگیری از سوء تغذیه در افغانستان دریافت می‌کند.

به گفته بانک جهانی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یا نویسف نیز ۱۰۰ میلیون دالر برای فراهم کردن خدمات اساسی صحی در افغانستان دریافت خواهد کرد.

بانک جهانی در خبرنامه‌ای گفته است که یونیسف با استفاده از این پول صندوق وجهی بازسازی افغانستان خدمات ابتدایی و اساسی صحی را به 12 میلیون و500هزار افغان ارایه و یک میلیون تن را واکسین خواهد کرد.

در خبرنامه آمده است که برنامه جهانی غذا نیز به 2 میلیون و 700 هزار نفر مواد غذایی کمک خواهد کرد و در بخش سوء تغذیه به نزدیک ۸۴ هزار مادر و کودک یاری خواهد رساند.

بانک جهانی افزوده است که با تمویل کنندگان صندوق وجهی بازسازی افغانستان کار می‌کند تا پول بیشتر برای حمایت از مردم افغانستان آزاد شود.

پیش از این سازمان ملل متحد هشدار داده بود که نزدیک به ۲۳ میلیون تن که ۵۵ درصد جمعیت افغانستان را تشکیل می‌دهند، با گرسنگی شدید روبه‌رو هستند.

این در حالی است که 280 میلیون دالر شامل یک میلیارد و 500 میلیون دالر صندوق وجهی بازسازی افغانستان می‌شود که با به قدرت رسیدن طالبان منجمد شده بود. 31 تمویل کننده این صندوق باید آزاد شدن این پول را تصویب کنند.

تمویل کنندگان انتقال 280 میلیون دالر به افغانستان را تصویب کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد