تنش‌-اسراییل-با-حزب‌الله-امریکا-هشدار-داد

وزارت خارجه‌ی امریکا می‌گوید که از اسراییل درخواست کرده است که از تشدید تنش‌ها با حزب‌الله لبنان خودداری کند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور خارجه‌ی ایالات متحده اعلام کرده است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور، در دیدار روز دوشنبه (4 سرطان) خود با یوآو گالانت وزیر دفاع اسراییل از او خواسته است برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در مرزهای لبنان تلاش کند.

بلینکن، در بیانیه‌ای گفته است که در این دیدار در شهر واشنگتن درباره تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه، آزادی همه گروگان‌ها و کاهش خشونت‌ها علیه فلسطینی‌ها نیز گفتگو کرده است.

آنتونی بلینکن بار دیگر بر تعهد ایالات متحده به امنیت اسراییل تاکید کرده و خواستار برنامه‌ریزی برای دوران پس از جنگ، حفاظت از کارکنان نهادهای حقوق بشری و ارائه کمک‌های بشردوستانه در سراسر غزه شده است.

گفتنی است که حملات حزب‌الله به اسراییل در ماه جاری میلادی و در پی کشته‌شدن یکی از مقام‌های بلندپایه حزب‌الله  در حمله ارتش اسراییل شدت گرفته و باعث افزایش نگرانی‌های بین‌المللی از گسترش جنگ در خاورمیانه شده است.

انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از تشدید تنش‌ها میان اسراییل و حزب‌الله لبنان ابراز نگرانی کرده و هشدار داده است که این وضعیت می‌تواند پیامدهای فاجعه‌باری برای منطقه و جهان به همراه داشته باشد.

گوترش بیان کرده که «تشدید تنش بیش‌تر بین اسراییل و حزب‌الله تنها موجب رنج و ویرانی بیش‌تر جوامع در لبنان و اسراییل خواهد شد.»

با این حال بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل گفته است که «مرحله حساس» جنگ با گروه فلسطینی حماس در نوار غزه به‌زودی پایان می‌یابد، اعلام کرد که اسراییل احتمالا نیروهایش را به سمت مرز مشترک با لبنان خواهد برد.

نخست وزیر اسراییل، در مصاحبه‌ی با کانال ۱۴ تلویزیون اسراییل گفته، انتقال نیروها به شمال آرایش دفاعی اسراییل را در براب حزب‌الله تقویت خواهد کرد و اجازه می‌دهد اسراییلی‌هایی که از مناطق درگیری در نزدیکی مرز گریخته‌اند، به خانه‌هایشان بازگردند.

رییس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده نیز روز یک‌شنبه هشدار داد حمله اسراییل به لبنان، به‌ویژه اگر باعث تهدید موجودیت گروه حزب‌الله شود، می‌تواند خطر درگیری گسترده‌تر با جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی آن را در منطقه افزایش دهد.

 

تنش‌ اسراییل با حزب‌الله امریکا هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد