توافق-ترامپ-و-پوتین-برای-مبارزه-با-تروریزم

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با همتای روسی اش ولادمیر پوتین، در امر مبارزه با تروریزم در افغانستان با همدیگر موافقت نمودند.

به گزارش افغان نیوز: کاخ سفید با نشر خبرنامه‌یی امروز چهارشنبه(1 – قوس)،‌ از گفتگوهای تیلفونی از موافقت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روی امر مبارزه با تروریزم و طالبان در افغانستان خبر داده است.

در خبرنامه آمده است که این دو رئیس جمهور" پوتین و ترامپ" برای مبارزه با تروریزم تاکید کرده، گفته اند که باید در خاور میانه و آسیای میانه علیه تروریزم مبارزه ادامه یابد.

به گفتۀ کاخ سفید، رهبران دو کشور در مورد هم‌کاری واشنگتن و مسکو در امر مبارزه با طالبان، القاعده و گروه دولت اسلامی یا داعش نیز موافقه کرده‌اند.

با این حال، هرچند هردو کشور همواره به مبارزه با تروریزم تاکید می‌کنند، اما در امر مبارزه با هراس‌افگنان در افغانستان تنش‌هایی نیز داشته‌اند.

در دوسال اخیر مقام‌های آمریکایی بارها روسیه را به داشتن روابط با طالبان و حمایت از آنان متهم کرده و گفتند که این کشور می‌خواهد سد راه موفقیت افغانستان و آمریکا شود.

این درحالی است که روسیه یکی از کشورهایی بود که با استراتیژی جدید آمریکا برای افغانستان و آسیای جنوبی نیز اعلام مخالفت کرد.

 

توافق ترامپ و پوتین برای مبارزه با تروریزم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد