توافق-واشنگتن-و-ریاض-برای-ساخت-هلی‌کوپتر-بلک‌هوک-در-سعودی

بنا به اعلام رسمی پادشاهی عربی سعودی، مقامات این کشور و مقامات آمریکایی توافق کردند خط تولید ۱۵۰ فروند هلی‌کوپتر پیشرفته بلک‌هوک شرکت لاکهید مارتین در کشور سعودی راه‌اندازی شود.

به گزارش افغان نیوز به نقل از العربیه: این توافق که ارزش آن 6 میلیارد دلار اعلام شده، 450 فرصت شغلی مستقیم در پادشاهی سعودی ایجاد می‌کند. توافق ساخت 150 فروند بلک‎هوک در خلال دیدار رسمی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا از سعودی امضاء می‌شود. این اولین سفر خارجی دونالد ترامپ، پس از انتخاب به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکاست.

همکاری‌های نظامی

شرکت ریثون که در بازار بور نیویورک با نام RTN ثبت شده است، امروز 20 می 2017 با سازمان صنایع نظامی سعودی قراردادی امضاء کرد که بر اساس آن دو طرف همکاری‌ها دو جانبه در زمینه‌های دفاعی و تکنولوژیک را تقویت می‌کنند. این توافق در حضور ملک سلمان بن عبدالعزیز و دونالد ترامپ امضاء شد.

توافق شرکت ریثون با سازمان صنایع نظامی سعودی می‌تواند، نقش مهمی در تقویت این شرکت آمریکایی در مسیر پیشرفت و توسعه در زمینه‌های سامانه‌های دفاع هوایی، تسلیحات هوشمند، سامانه‌های C4I، دفاع سایبری و سامانه‌های دفاعی ایفا کند. توافق دو شرکت همچنین تاثیر مستقیمی در تقویت بنیه دفاعی پادشاهی عربی سعودی و ایجاد فرصت استفاده از توان، تجربه و تخصص طرف آمریکایی در اختیار سعودی برای افزایش توان و توسعه توانایی‌های اقلیمی قرار می‌دهد. از سوی دیگر این توافق در بلند مدت، زمینه‌های توسعه اقتصادی پادشاهی سعودی را به همراه خواهد داشت.

در همین چهارچوب، شرکت ریثون از تاسیس بخش "ریثون عربی" خبر داد که 100 درصد سهام آن متعلق به پادشاهی سعودی است. این بخش جدید وظیفه برنامه‌ریزی و اجرای اقداماتی را بر عهده دارد که توانایی دفاعی و امنیتی پادشاهی سعودی را تقویت می‌کند و مقر آن در ریاض خواهد بود.
 پیش‌بینی می‌شود، ریثون عربی با در دست گرفتن مسئولیت مدیریت اجرای برنامه‌های اقلیمی، به توسعه اقتصاد سعودی و آمریکایی کمک کرده و فرصت‌های شغلی جدید را ایجاد کند.

توافق واشنگتن و ریاض برای ساخت 150 هلی‌کوپتر بلک‌هوک در سعودی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد