توانایی-هسته‌ای-مانع-جنگ-غرب-علیه-روسیه-شده-است

معاون شورای امنیت ملی روسیه گفته که زرادخانه هسته‌ای و ضوابط استفاده از آن‌ها توسط روسیه مانع از آغاز جنگ غرب علیه این کشور شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ دیمیتری مدودوف، معاون شورای امنیت ملی روسیه در مقاله‌ای که روز یک‌شنبه ( ۴ قوس) در روزنامه روسیسکایا گازتا منتشر شده، درباره وقوع «جنگ جهانی سوم و فاجعه هسته‌ای» هشدار داده است.

مدودوف در این مقاله‌ تاکید کرده که اگر روسیه تضمین‌های امنیتی مورد نظرش را دریافت نکند، دنیا به آستانه جنگ جهانی سوم و فاجعه هسته‌ای کشیده می‌شود.

او این سوال را مطرح کرده است: «آیا غرب آماده است به دست کی‌یف، یک جنگ تمام عیار از جمله جنگ هسته‌ای علیه ما به راه بیندازد؟»

معاون شورای امنیت ملی روسیه گفته است‌: «تنها چیزی که امروز دشمنان ما را متوقف می‌کند این است که می‌دانند روسیه در مورد بازدارندگی هسته‌ای از اصول سیاست دولتی تبعیت می‌کند و اگر یک تهدید واقعی ایجاد شود روسیه براساس آن‌ها عمل می‌کند».

او ابراز داشته که دنیای غرب از یک‌سو اشتیاق سوزان برای تحقیر و توهین و متلاشی کردن و نابودی هر چه بیشتر روسیه دارد و از سوی دیگر از «آخرالزمان هسته‌ای» پرهیز می‌کند.

مدودوف گفته که اقدام نظامی روسیه تا برکناری «رژیم نفرت‌انگیز و تقریباً فاشیستی کی‌یف» و غیرنظامی شدن کامل اوکراین ادامه پیدا خواهد کرد.

مدودوف پیشتر در مقام ریاست جمهوری و نخست‌وزیری روسیه فعالیت کرده و اکنون معاون شورای امنیت ملی روسیه است.

پیش از این ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه نیز هشدار داده است که اگر تهدیدی علیه تمامیت ارضی این کشور ایجاد شود، سیاست تسلیحات هسته‌ای روسیه ایجاب می‌کند که از این سلاح‌ها استفاده شود.

 

 

توانایی هسته‌ای مانع جنگ غرب علیه روسیه شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد