توقف-پروازهای-کام‌ایر؛-کاهش-گردشگری-در-بامیان

مقام های محلی در ولایت بامیان می گویند؛ بعد از حمله طالبان به هوتل انترکانتیننتال و کشته شدن خلبان و خدمه های شرکت خصوصی کام ایر٬ پرواز ها و ورود گردشگران در این ولایت کاهش یافته است.

به گزارش افغان نیوز: حاجی حسین داد خلیلی٬ عضو شورای ولایتی بامیان، روز سه شنبه (۲۲جوزا) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ بعد از حمله گروه طالبان به هوتل انترکانتیننتال و کشته شدن ۹ خلیان و خدمه کام ایر، این شرکت پرواز های خود را در ولایت بامیان متوقف ساخت که این امر باعث کاهش گردشگری در این ولایت گردیده است.

آقای خلیلی تصریح می کند؛ سال های گذشته گردشگران خارجی بیشتر از این ولایت دیدن می کردند اما امسال به دلیل متوقف بودن پرواز های هوای٬ گردشگران خارجی کم تر شده و در اکثر اوقات هیچ حضور ندارند.

وی اظهار می دارد؛ قبل ازین مسئله، شرکت کام ایر هفته چهار پرواز داشت؛ پس از متوقف شدن آن، با وجود که برای چندین شرکت ترانسپورتی پیشنهاد شده است، اما هیچکدام حاضر به پرواز به ولایت بامیان نشده است.

خلیلی افزود؛ درحال حاضر تعداد کمی از گردشگران که در این ولایت سفر دارند از طریق طیاره های نظامی برای گردشگری حضور پیدا می کنند.

در همین حال عبدالرحمن احمدی٬ سخنگوی والی بامیان؛ با تایید گفته های خلیلی علاوه کرد که فصل بهار اوج گردشگری در بامیان میباشد اما امسال بنا به سردی هوا و آمدن ماه مبارک رمضان با کاهش ویا افزایش گردشگران مواجه نگردیده است.

آقای احمدی بیان داشت؛ یکی از عناصر مهم و کلیدی برای پیشرفت صنعت گردشگری، خدمات ترانسپورتی به خصوص خدمات هوای می باشد. وی افزود، اگر شرکت های هوایی به پرواز شان ادامه ندهند، گردشگری از لحاظ اقتصادی و امنیتی متضرر خواهد شد.

ولایت بامیان با داشتن مناظر زیبا و آثار باستانی از ویژگی های منحصر به فرد برخوردار می باشد که توجه گردشگران جهانی را نیز به خود معطوف نموده است.

توقف پروازهای کام‌ایر؛ کاهش گردشگری در بامیان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد