تیراندازی-در-تگزاس-امریکا؛-کودک-قتل‌عام-شدند

تیراندازی در مکتب ابتدایی«راب» واقع در شهر«یوالده» در ایالت تگزاس امریکا جان ۱۸ کودک و یک معلم را گرفت.

به گزارش افغان نیوز؛ این تیراندازی روز سه شنبه( 3 جوزا) از سوی یک جوان 18 ساله به نام سالوادور راموس صورت گرفته و احتمال افزایش شمار قربانیان این حادثه نیز وجود دارد.

این تیر اندازی که در شهر «یوالده» تگزاس صورت گرفته، پس از تیراندازی مرگبار سال ۲۰۱۲ میلادی در شهر «نیوتون»، خونین‌ترین و مرگبارترین تیراندازی در تاریخ سالهای اخیر امریکاست

سالوادور راموس، جوان ۱۸ ساله‌ای که در این تیراندازی به کودکان حمله مرگبار را رقم زد، به ضرب گلوله ماموران امنیتی کشته شد.

هنوز معلوم نیست انگیزه این جوان ۱۸ ساله از آتش گشودن به سوی کودکان و کشتار آن چه بوده است اما؛  پیش از آن که دانش‌آموزان را به رگبار گلوله بگیرد، مادر بزرگ خود را هدف گرفته بوده است

به گزارش رسانه‌های امریکا او در روز تولد ۱۸ سالگی‌اش دو قبضه سلاح گرم را بطور قانونی خریداری و به خود هدیه کرده است

در پی اسن حمله مرگبار پرچم ایالات متحده در کاخ سفید نیمه برافراشته شد. کاخ سفید در واکنش به این حادثه اعلام کرد جو بایدن، رییس جمهور امریکا که از سفر ژاپن و آسیا برمی‌گردد در خصوص تیراندازی در مدرسه ابتدایی ایالت تگزاش سخنرانی خواهد کرد.

تلویزیون الجزیره، گزارش  داده که بر اساس دستور جو بایدن علاوه بر سه روز عزای عمومی، بیرق های امریکا بر فراز همه ساختمان های دولتی در داخل و خارجی این کشور، به حالت نیمه برافراشته درآمد. بیرق امریکا بر فراز کاخ سفید هم نیمه برافراشته شد.

کاملا هریس، معاون رییس‌جمهور امریکا بدنبال این حادثه در نطقی کوتاه و احساسی قانون حمل سلاح گرم توسط شهروندان امریکا را زیر سوال برد و گفته که سیاستمداران و قانونگذاران این کشور باید کاری بکنند تا حوادث تلخ از این دست تکرار نشود.

این در حالی تیر اندازی مشابه در سال 2013 نیز در ایالت کنتیکات رخ داد که در آن کودک و 6 بزرگ سال به ضرب گلوله مهاجم کشته شدند.

 

تیراندازی در تگزاس امریکا؛ 18 کودک قتل‌عام شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد