جامعه-جهانی-افغانستان-را-فراموش-کرده-است

رییس جمهور ازبیکستان گفته است که با آغاز درگیری‌ها در سایر کشورها، جامعه جهانی افغانستان را به باد فراموشی سپرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ رسانه‌های ازبیکستانی گزارش داده‌اند که شوکت میر ضیایف، رییس جمهور این کشور در دهمین اجلاس سران سازمان کشورهای ترک روز گذشته (یک‌شنبه، 14 عقرب) این اظهارات را مطرح کرده است.

او با بیان این‌که ثبات و امنیت منطقه در گرو برقرار صلح و آرامش در افغانستان است، گفته که برقراری صلح و آرامش در سرزمین چند قومیتی افغانستان که هزاران سال به این‌سو با پیوندهای تاریخی و فرهنگی اقوام ترک عجین شده، شرط اصلی تضمین ثبات و امنیت استراتژیک در منطقه ما است.

میر ضیایف در این نشست خواستار ادامه کمک‌های بشردوستانه جامعه جهانی به‌منظور رفع چالش‌های اقتصادی مردم افغانستان شده است.

او تصریح کرده است: «با تشدید جنگ در سایر کشورها، مشکلات مردم افغانستان به‌طور فزاینده‌ای از دید و توجه جامعه بین‌المللی خارج شده است».

این در حالی است که ازبیکستان پس از تحولات سیاسی با افغانستان روابط دیپلماتیک خود را به نحو گسترده با ا.ا حفظ کرده و هفته گذشته هیات 45 نفری این کشور به رهبری جمشید خواجه‌یوف، معاون نخست وزیر ازبیکستان وارد افغانستان شده بود.

در ترکیب هیات ازبیکستان 5 وزیر کابینه این کشور نیز شامل بود که به گفته خواجه‌یوف آماده همکاری و شریک ساختن تجربیات ازبیکستان در زمینه زراعت، مدیریت آب و معادن با مقام‌های افغانستان هستند.

جامعه جهانی افغانستان را فراموش کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد