جامعه-جهانی-به-خاطر-مهاجران-افغان-در-ایران-هزینه-ویژه-پراخت-کند

وزیر خارجه ایران در دیدارش با کمیشنری عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفته است که جامعه جهانی باید به وضعیت معیشتی مهاجران افغانستان در این کشور توجه ویژه داشته باشد.

به گزارش افغان نیوز؛ حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران دوشنبه شب( 29 قوس) در دیدار با فلیپوگراندی، رییس کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان سازمان ملل گفته است ایران ظرفیت ارائه خدمات با حجم بیشتر برای پناهجویان افغان را ندارد.

عبداللهیان گفته است که ایران با توجه به هجوم گسترده مهاجران افغان، توانایی ارایه خدمات را ندارد و از این رو از جامعه جهانی می‌خواهد تا جهت ارائه خدمات به مهاجران برای ایران هزینه ویژه پرداخت کند.

امیرعبداللهیان افزود که بیش از ۵۲۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران به‌صورت رایگان در حال تحصیل هستند و واکسیناسیون پناهجویان افغانستان همانند اتباع ایرانی پیش می‌رود.

او گفت: «ارایه خدمات به مهاجران افغانی بیش‌تر از ظرفیت موجود ایران است. جامعه جهانی باید به وضعیت زندگی مردم افغانستان توجه ویژه داشته باشد».

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد با آن‌که حجم مهاجرت شهروندان افغانستان به کشورهای همسایه بسیار زیاد است اما؛ حجم کمک‌های بین‌المللی بسیار ناچیز است.

امیرعبداللهیان در ادامه از کمیشنر این نهاد خواسته تا در داخل افغانستان فعال‌تر شود و با ارایه کمک‌های امدادی در داخل آن کشور، به کاهش حجم پناهند‌گی شهروندان افغانستان کمک کند.

به گفته او در حالی‌ که تنها حضور چند هزار پناهجو در مرکزهای اروپا به یک بحران تبدیل شده است، نباید انتظار داشت که ایران تنها با گفتن سخنان محبت‌آمیز، کمک خوبی به مهاجران کند.

امیرعبداللهیان هم‌چنین پیشنهاد کرد که کمیشنری عالی پناهند‌گان سازمان ملل متحد از یک کنفرانس بین‌المللی برای جمع‌آوری کمک‌ها برای مردم افغانستان حمایت کند.

فلیپو گراندی از خدمات ایران به پناهجویان قدردانی کرده و تاکید کرده است که کمیشنری عالی سازمان ملل فعالیت‌هایش را در داخل افغانستان ادامه داده است.

گراندی از پیشنهاد وزیر امور خارجه ایران مبنی بر حمایت از کنفرانس بین‌المللی برای جمع‌آوری کمک‌ به مردم افغانستان، نیز استقبال کرده است.

این در حالی است که شماری زیاد از شهروندان کشور با تسلط طالبان به گونه‌ی غیر قانونی به ایران و پاکستان مهاجرت کرده اند.

جامعه جهانی به خاطر مهاجران افغان در ایران هزینه ویژه پراخت کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد