جامعه-جهانی-فوراً-محدودیت‌های-مالی-افغانستان-را-کاهش-دهد

سازمان عفو بین‌الملل گفته است که جامعه جهانی باید به گونه فوری محدودیت‌های مالی بر دارایی‌های افغانستان را برای جلوگیری از فاجعه انسانی در این کشور بردارد.

به گزارش افغان نیوز؛ سازمان عفو بین‌الملل روز گذشته( سه‌شنبه، 2 قوس) در گزارشی گفته است که جامعه بین‌المللی باید محدودیت‌ها بر دارایی‌های افغانستان را که مانع ارایه خدمات صحی، غذا و سایر خدمات ضروری به مردم این کشور می‌شود را به گونه‌ای فوری کاهش دهد.

این سازمان افزوده است که برای جلوگیری از بحران فزاینده که جان ده‌ها میلیون تن در افعانستان را تهدید می‌کند، باید این اقدام صورت بگیرد.

در گزارش عفو بین‌الملل آمده است: «ترکیبی از تعلیق کمک‌های خارجی، مسدود کردن دارایی‌های افغانستان و تحریم‌های بین‌المللی بر طالبان، کشوری را که از سطح بالای فقر رنج می‌برد، وارد یک بحران اقتصادی تمام عیار کرده است».

به گفته این سازمان سطح کنونی کمک‌های بشردوستانه برای مقابله با این بحران کافی نیست و میلیون‌ها افغان در فقر فرو رفته‌اند و با خطر گرسنگی مواجه هستند.

یمینی میشرا، مدیر منطقه‌ای جنوب آسیای عفو بین‌الملل، گفته است: «ما کشورهایی را دیده‌ایم که در ماه‌های اخیر به افغانستان کمک کرده‌اند اما؛ این حمایت هنوز به کسانی که بیش‌تر به آن نیاز دارند نرسیده است».

عفو بین‌الملل هشدار داده است که بدون حمایت‌های فوری هدفمند بین‌المللی و بدون اجازه استفاده از ذخایر ارزی افغانستان برای حمایت از مردم این کشور، زمینه برای یک فاجعه انسانی در ماه‌های آینده آماده می‌شود.

روز پیش برنامه توسعه سازمان ملل متحد نیز در پی افزایش نقدینگی در افغانستان هشدار داد که اگر توجه فوری صورت نگیرد، سیستم بانکی این کشور فرو می‌پاشد.

این در حالی است که با تسلط طالبان در 24 اسد، وزارت خزانه‌داری امریکا، نزدیک به 10 میلیارد دالر از دارایی‌های بانک مرکزی کشور را مسدود کرد.

جامعه جهانی فوراً محدودیت‌های مالی افغانستان را کاهش دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد