جانسون-با-وعده-حمایت-از-تراس-دفتر-نخست‌وزیر-بریتانیا-را-ترک-کرد

نخست‌وزیر بریتانیا در آخرین سخنرانی‌ خود، گفت که پس از این حامی«پرشور» لیزا تراس، رهبر جدید حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیر این کشور خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز؛ بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیاامروز( سه‌شنبه، 15 سنبله) در آخرین سخنرانی خود در این مقام گفت که از این پس حامی« پرشور» لیز تراس، رهبر جدید حزب محافظه‌کار و دولت او خواهد بود.

جانسون در این سخنرانی از اعضای حزب محافظه‌کار این کشور خواسته است که از لیز تراس حمایت کنند.

او در آخرین سخنرانی‌اش به دستاوردهای دوران نخست‌وزیری‌اش نیز اشاره کرده است. او مدیریت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، نظارت بر واکسین کووید۱۹ و مقابله با تهاجم روسیه بر اوکراین را از درشت‌ترین دستاورد‌ها در سه سال نخست‌وزیری‌اش بیان کرده است.

بوریس جانسون قرار است تا ساعاتی دیگر در قلعه بالمورال استعفای خود را به ملکه الیزابت دوم تقدیم کند.

لیز تراس نیز پس از پذیرش استعفای بوریس جانسون قرار است به دیدار ملکه بریتانیا برود تا به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور معرفی شود.

 بوریس جانسون هنگام ترک دفتر نخست‌وزیری گفت: «من در هر مرحله از لیز تراس و دولت او حمایت خواهم کرد».

حزب محافظه‌کار بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد که لیز تراس با کسب بیش از ۸۱ هزار رای اعضاء به عنوان رهبر جدید این حزب انتخاب شده است. محافظه‌کاران اکثریت کرسی‌ها مجلس عوام بریتانیا را در اختیار دارند.

بااین حال، از تورم و افزایش هزینه‌های زندگی روزمره از جمله هزینه برق و گاز و سوخت به عنوان مهم‌ترین چالش پیش‌روی دولت لیز تراس یاد می‌شود.

نخست‌وزیر جدید بریتانیا قرار است پس از دیدار با ملکه الیزابت در اسکاتلند به لندن بازگردد تا به تدریج اعضای دولتش را منصوب کند.

لیز تراس قرار است روز چهارشنبه برای نخستین بار در مقام نخست‌وزیر در مجلس عوام به پرسش‌های نمایندگان و کیر استارمر، رهبر حزب کارگر پاسخ دهد.

جانسون با وعده حمایت از تراس دفتر نخست‌وزیر بریتانیا را ترک کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد