جاپان-نزدیک-به-میلیون-دالر-به-مردم-افغانستان-کمک-می‌کند

وزارت خارجه جاپان اعلام کرده که این کشور نزدیک به ۱۰۹ میلیون دالر برای کمک به مردم افغانستان اختصاص داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ رسانه‌های جاپانی امروز( سه‌شنبه، 30 قوس) از قول بیانیه وزارت خارجه این کشور گزارش داده است که تکیو تصمیم گرفته به صورت مجموعی نزدیک به 109 میلیون دالر از بودجه تکمیلی سال مالی 2012 میلادی برای رسیدگی به بحران بشری در افغانستان و کشورهای همسایه آن کمک کند.

در بیانیه وزارت خارجه جاپان آمده‌است که از میان این مقدار پول ۱۰۰ میلیون دالر به افغانستان، ۴٫۰۱ میلیون دالر به ایران، ۳٫۷۲ میلیون دالر به پاکستان، ۰٫۹۹ میلیون دالر به تاجیکستان و ۰٫۴۳ میلیون دالر به ازبکستان اختصاص خواهد یافت.

گفته می‌شود که ۱۶ سازمان بین‌المللی از جمله سازمان‌های سازمان ملل متحد، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر، سازمان بین‌المللی مهاجرت، سازمان جهانی صحت و سازمان ملل تخصیص خواهد یافت.

این در حالی است که به تازگی وزیر خارجه ایران در دیدار با کمیشنر عالی پناهندگان سازمان ملل گفته است که ایران با توجه به حجم زیاد پناهجویان افغان توان کمک به آنان را ندارد. امیر عبداللهیان در این دیدار از جامعه جهانی خواستار پرداخت هزینه ویژه به ایران برای رسیدگی به مهاجران افغان شده است.

جاپان نزدیک به 109 میلیون دالر به مردم افغانستان کمک می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد