جاپان-و-کانادا-نیز-روسیه-را-تحریم-کردند

به دنبال تنش‌ها میان روسیه و اوکراین و تصمیم ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه مبنی بر رسمیت شناختن استقال دو منطقه جدایی طلب در شرق اوکراین، پس از امریکا اکنون استرالیا، کانادا و جاپان نیز تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ کشورهای متحد امریکا روز سه شنبه( 3 حوت) با وضع تحریم‌ها علیه روسیه به جمع کشورهایی پیوستند که پس از تصمیم پوتین در باره اوکراین دست به اقدام اقتصادی علیه روسیه زده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز دوشنبه طی فرمانی مناطق جدایی‌طلب دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت و دستور داد تا نیروهای روسی در این مناطق جابه‌جا شوند.

به گزارش روزنامه د هیل، استرالیا گفته است  که ممنوعیت سفر اتباع روسی و برخی از تعزیرات مالی شامل تحریم‌های استرالیا علیه روسیه است.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا گفته است که تحریم‌های گسترده‌تری بر مناطق تحت کنترل جدایی‌طلبان اوکراین اعمال خواهد شد. او افزوده است که انتظار دارد تحریم‌های بیشتری علیه شهروندان روسی که به دنبال سودبردن از حمله روسیه به اوکراین هستند، اعمال شود.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا نیز در یک نشست خبری، اقدامات روسیه در روز دوشنبه را نقض تعهدات روسیه براساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد توصیف کرد و خاطرنشان ساخت که حمله به اوکراین به عنوان تهاجم بر یک کشور مستقل غیرقابل قبول است.

ترودو گفته است که شهروندان کانادایی از معاملات مالی با شهروندان مناطق لوهانسک و دونتسک منع می‌شوند.

از سوی دیگر، کانادا اعضای پارلمان روسیه را که به تصمیم پوتین برای اعزام نیرو به شرق اوکراین رأی داده‌اند و نیز دو بانک تحت حمایت روسیه را تحریم کرده است.

پیش از این، آلمان و بریتانیا نیز در واکنش به تصمیم پوتین برای حمله احتمالی به اوکراین، تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرده‌اند.

بااین‌حال، در پی به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه جدایی طلب در شرق اوکراین از سوی مسکو، امریکا به هدف انسداد کامل، دو بانک مهم روسیه را تحریم و اتحادیه اروپا نیز تحریم‌های را علیه اعضای مجلس دومای روسیه وضع کرد.

جاپان و کانادا نیز روسیه را تحریم کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد