جنایات-جنگی-در-افغانستان؛-نیروهای-ویژه-بریتانیا-در-محور-تحقیقات-قرار-دارند

رسانه‌های خارجی گزارش کرده‌اند که وزارت دفاع بریتانیا پس از بررسی جنایات جنگی نیروهای ویژه این کشور در افغانستان، تاکید کرده که این نیروها در مرکز تحقیقات قرار خواهند گرفت.

به گزارش افغان نیوز؛ الجزیره روزچهارشنبه (۱۴ سرطان) گزارش داده که وزارت دفاع بریتانیا از تلاش برای اعمال محدودیت مبنی بر ذکر نام نیروهای واحد ویژه در تحقیق عملیات نظامی در افغانستان، منصرف شده است.

تحقیقات دولت بریتانیا از جریان ماموریت نیرو‌های ویژه این کشور در افغانستان زمانی آغاز شد که بی‌بی‌سی با نشر گزارش فاش ساخت که نیرو‌های بریتانیایی در« شرایط مشکوک» ده‌ها نفر را کشته‌اند.

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا از رسیدن تحقیقات به مرحله استماعیه خبر داده تاکید کرده: «بجا است که وزارت دفاع به ایجاد توازن الزامات ادامه داده و در خصوص ملاحظات امنیت ملی، تا حد ممکن صریح و شفاف باشد».

به گفته او این تحقیقات عملکرد‌های نیرو‌های ویژه بریتانیا را در محراق قرار خواهد داد.

پیش از این وزارت دفاع بریتانیا تاکید کرده بود که شواهد و مدارک بدست آمده از دخالت نیرو‌های ویژه این کشور در عملیات تحقیق این نیرو‌ها در افغانستان باید از دسترس عامه به دور نگهداشته شود.

تحقیقات سازمان حقوقی بریتانیایی به نام لی‌دی نشان می دهد که نیرو‌های ویژه بریتانیا بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ احتمالا دست‌کم ۸۰ غیرنظامی را کشته‌اند.

 

 

جنایات جنگی در افغانستان؛ نیروهای ویژه بریتانیا در محور تحقیقات قرار دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد