جنگ-افغانستان-خلاف-آموزه‌های-ادیان-آسمانی-است

اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان، حمله بر غیرنظامیان در افغانستان را محکوم کرده و آن را خلاف آموزه‌های ادیان آسمانی و قوانین جهانی خوانده است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه‌ای که امروز شنبه (۱۸ دلو) از سوی وزارت خارجه منتشر شده، به نقل از اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان آمده است: «کشتار هدف‌مند علما، مدافعین حقوق و متفکران و حمله به غیرنظامیان و ریختن خون انسان‌های بی‌گناه، خلاف آموزه‌های ادیان آسمانی و قوانین جهانی است.»

اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان که در قطر موقعیت دارد، از تمام علمای دینی و دانشمندان در سراسر جهان خواسته که در روشنایی احکام قرآن و احادیث نبوی، جنگ و خون‌ریزی را نکوهش و برای برقراری آتش‌بس و پایان خشونت‌ها در افغانستان، تلاش کنند.

وزارت خارجه‌ی افغانستان نیز، از موضع‌گیری اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان، استقبال کرده و از کشورهای جهان و جامعه‌ی بین‌المللی خواسته تا به تلاش‌های شان در راستای قطع‌ خون‌ریزی و تامین صلح در افغانستان، ادامه دهند.

این درحالی است که از چند ماه به این طرف، همزمان با آغاز رسمی گفت‌وگوهای صلح افغانستان، سطح خشونت‌ها نیز افزایش یافته است.

وزیر دفاع امریکا شام دیروز در گفتگو با رئیس جمهور غنی تصریح نمود که حکومت جدید کشورش از صلح پایدار به نفع افغان‌ها و رسیدن به آتش‌بس دایمی حمایت می‌کند.

جنگ افغانستان خلاف آموزه‌های ادیان آسمانی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد