جنگ-اوکراین-اقتصاد-جهانی-را-مختل-می-کند

سران کشورهای گروه ۲۰ در پایان نشست دو روزه این گروه اعلام کردند که جنگ روسیه و اوکراین اقتصاد جهانی را تضعیف و مختل می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ در بیانیه پایانی اجلاس سران گروه 20 در اندونیزیا با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین آمده است که اکثریت کشورهای عضو این گروه قاطعانه جنگ در اوکراین را محکوم می‌کنند.

در بخش دیگری این بیانیه آمده است که استفاده از سلاح اتمی و یا تهدید به استفاده از آن اقدامی غیر قابل قبول است.

طبق بیانیه؛ به خاطر صلح و ثبات باید به قوانین بین‌المللی پایبند بود و این پایبندی شامل دفاع از تمام اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد، رعایت قوانین بین‌المللی مربوط به اقدامات بشردوستانه و حقوق بشری، از جمله حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌ها در درگیری‌های مسلحانه است.

سران جی 20 تاکید کردند که حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، تلاش برای حل بحران‌ها با دیپلماسی و گفتگو، حیاتی و ضروری است و دوران کنونی نباید دوران جنگ باشد.

حاضران در اجلاس اندونیزیا از توافقنامه صادرات غلات از طریق دریای سیاه که با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل متحد امضا شد، استقبال و بر اهمیت این توافقنامه و اجرای مفاد آن توسط همه ذینفعان تاکید کردند.

در بخش دیگری بیانیه پایانی این نشست آمده است که کشورهای عضو گروه 20 به تلاش‌های خود برای محدود کردن افزایش دما به بیش از 1.5 درجه سانتیگراد ادامه می‌دهند.

این در حالی است که اجلاس سران گروه 20 در روزهای 15 و 16 نوامبر در جزیره بالی اندونیزیا برگزار شد و در حاشیه آن نیز دیدارهای دوجانبه میان بسیاری از کشورها از جمله دیدار شی جینپینگ، رییس جمهور چین و جو بایدن، رییس امریکا صورت گرفت.

جنگ اوکراین اقتصاد جهانی را مختل می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد