جنگ-اوکراین-سبب-بحران-غذایی-در-جهان-می‌شود

اتحادیه اروپا هشدار داده که مختل‌شدن روند صادرات گندم در پی تهاجم روسیه به اوکراین، ترس به میان آمدن گرسنگی را افزایش داده و سبب بحران غذایی در جهان خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ جوزپ بوریل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، روز دوشنبه (۲۲ حمل) پس از ریاست نشست وزیران خارجه کشورهای عضو این اتحادیه ادعا کرد که هواپیما‌های روسی زمین‌های حاصل‌خیز را در اوکراین بمباران کرده و کشتی‌های جنگی این کشور مسیر ده‌ها کشتی مملو از گندم را بسته‌اند.

این مقام اروپایی افزوده‌است: «آنان ذخایر گندم را بمباران کرده و از بین می‌برند و جلو صادر شدن آن را می‌گیرند.»

وی هشدار داده که علاوه بر جنگ خشونت‌بار، جنگ اطلاعاتی نیز در اوکراین جریان دارد؛ زیرا مسکو تلاش دارد خاطرنشان سازد که تحریم‌های غرب بر این کشور عامل کمبود مواد غذایی و افزایش نرخ‌ها در جهان شده‌است.

بحران کمبود مواد غذایی بیش‌تر کشورهای شرق میانه و افریقایی را تهدید می‌کند؛ کشورهایی که از پیش تاثیرات آن را متقبل شده‌اند. زیرا روسیه و اوکراین از بزرگ‌ترین صادرکنندگان غله‌جات در جهان به شمار می‌روند.

محصولات این دو کشور‌، به شمول گندم، روغن نباتی و جواری، از اقلام عمده بازار‌های جهان به شمار می‌رود. در جریان سه سال اخیر، روسیه ۳۰ درصد و اوکراین ۲۰ درصد گندم و جواری جهان را صادر می‌کردند.

جنگ اوکراین سبب بحران غذایی در جهان می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد