جنگ-در-اوکراین-آغاز-شد

به دنبال دستور پوتین برای حمله نظامی به اوکراین، نیروهای روسیه عملاً جنگ علیه اوکراین را آغاز کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزیر خارجه اوکراین در پی صدور دستور رئیس‌جمهور روسیه برای «عملیات ویژه» در منطقه جداشده دونباس، اعلام کرد جنگ بین روسیه و اوکراین آغاز شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که عملیات نظامی روسیه تهدیدی برای غیرنظامیان محسوب نمی‌شود، تسلیحات با دقت بالا، زیرساخت‌های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه‌های نظامی و هوانوردی ارتش اوکراین را ناتوان می‌کنند.

جوبایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید: روسیه یک جنگ از پیش برنامه‌ریزی‌شده را اعلام کرده که منجر به تلفات فاجعه‌بار جانی و رنج انسانی خواهد شد.

دیمتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین در توییتی نوشته است که «پوتین حمله‌ای تمام عیار را علیه اوکراین آغاز کرده است اما اوکراین از خود دفاع خواهد کرد.»

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا از آغاز جنگ در اوکراین وحشت زده شده و گفته که با رئیس‌جمهور اوکراین در مورد مراحل بعدی صحبت کرده است. 

نخست وزیر بریتانیا می‌گوید «ولادیمیر پوتین با انجام حمله بی‌دلیل به اوکراین، مسیر خونریزی و ویرانی را انتخاب کرده است.»

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در سخنرانی خود که بامداد امروز پنج‌شنبه(۵، حوت) نشر شد، از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های شان را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

د  هممین حال، به دنبال صدور دستور روسیه برای حمله نظامی به اوکراین، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز از پوتین خواسته است که به دلیل مسایل انسانی، نیروهایش را از اوکراین بیرون کند.

تنش بین روسیه و اوکراین به سال ۲۰۱۳ باز می‌گردد. دو کشور توافق صلح امضا کردند اما از دو ماه پیش روسیه بیش از ۱۵۰ هزار نیروی نظامی در مرز اوکراین مستقر کرده بود.

جنگ در اوکراین آغاز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد