جنگ-غزه-محور-گفتگوی-رییسی-و-اردوغان

رییس‌جمهور ایران و اردوغان در انقره دیدار کرده و در مورد حمایت این دو کشور از فلسطین گفتگو کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، رییسان جمهور دو کشور روز گذشته (چهارشنبه، ۴ دلو)  در انقره، پایتخت ترکیه با هم دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

رییس‌جمهور ایران از این دیدار گفته : «ما در مذاکراتی که با اردوغان داشتیم، هر دو در مورد حمایت از فلسطین، مقاومت اسلامی در فلسطین و احقاق حق فلسطینی‌ها توافق داریم».

رییسی گفته است، اتحادیه‌ها، سازمان‌ها و سازمان ملل متحد کارایی خود را از دست داده و نمی‌توانند از وقوع فاجعه در غزه جلوگیری کنند.

او عنوان نمود که امنیت ترکیه امنیت ایران بوده و کوچک‌ترین ناامنی برای تمامی منطقه ناامنی تلقی می‌شود.

از سوی‌هم رییس‌جمهور ترکیه از اسراییل خواسته که بر حملات خود در نوار غزه پایان دهد و گام‌های اصلی را برای برقراری صلح بر دارد.

اردوغان اضافه کرده که با همتای ایرانی‌اش در مورد موضوعات افغانستان، فلسطین، سوریه، عراق و قفقاز جنوبی نیز گفت‌وگو کرده است.

این در حالی است که ابراهیم رییسی روز گذشته در رأس هیاتی عازم ترکیه شد و در هشتمین نشست شورای‌ عالی همکاری‌های ایران و ترکیه شرکت کرد.

بر اساس گزارش‌ها، رییسان دو کشور در حضور چندین سند همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، رسانه و ارتباطات، حمل‌ونقل ریلی و هوایی،‌ برق، انرژی، اقتصادی و مناطق آزاد تجاری را امضا کردند.

جنگ غزه محور گفتگوی رییسی و اردوغان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد