جو-بایدن-ماه-آینده-به-عربستان-سعودی-می‌رود

خبرگزاری رویترز گزارش داده که سفر جو بایدن، رییس‌جمهوری امریکا ماه آینده به عربستان سعودی سفر می‌کند و کاخ سفید در هفته جاری این خبر را اعلام خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ رویترز به نقل منبع آگاه گفته است که بایدن اواسط ماه آینده میلادی، به عربستان سعودی می‌رود و این سفر شامل ملاقات با شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور است.

سه منبع مطلع نیز به اکسیوس گفتند که این سفر احتمالا ۱۴ و ۱۵ جولای انجام می‌شود.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا نیز با تایید خبر سفر بایدن به عربستان سعودی و اسراییل گفته که جزییات به زودی اعلام می‌شود.

بایدن بر خلاف دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین امریکا روابط گرمی با عربستان سعودی برقرار نکرده است.

اما؛ گذشت زمان و تغییر و تحولات ناشی از حمله روسیه به اوکراین و افزایش بهای سوخت، بایدن و تیم او در کاخ سفید را به تجدیدنظر در این سیاست واداشت.

بایدن در واکنش به پرسش‌ها درباره این سفر گفته است، این سفر در چارچوب «تلاش برای برقراری ثبات و صلح بیشتر برای خاورمیانه» انجام می‌شود.

اکسیوس پیش‌تر گفته بود که دستور کار این سفر شامل اجلاسی با حضور رهبران بحرین، مصر، اردن،‌ کویت، عراق، عمان، قطر، امارات متحده عربی و عربستان سعودی خواهد بود.

او با نخست‌وزیر و رییس‌جمهوری اسراییل نیز ملاقات خواهد کرد و انتظار می‌رود با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین هم دیدار کند.

در ماه‌های اخیر بایدن چند بار برای گفتگوی تلفنی با رهبران عربستان سعودی و امارات متحده عربی تلاش کرده است و هیات‌هایی از عالی‌رتبه‌ترین مقامات خود را به این دو کشور اعزام کرد.

بسیاری بر این باورند که این اقدام بایدن باتوجه به در پیش بودن انتخابات میان‌دوره‌ای در امریکا و افزایش نارضایتی افکار عمومی از بایدن به‌ویژه پس از افزایش بهای سوخت انجام می‌‌شود.

خبر سفر بایدن به عربستان سعودی و  اسراییل در حالی منتشر می‌شود که گزارش‌هایی درباره تلاش این کشورها برای برقراری سامانه دفاع هوایی یکپارچه در منطقه منتشر شده است.

جو بایدن ماه آینده به عربستان سعودی می‌رود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد