حجم-تولید-مواد-مخدر-افغانستان-درصد-افزایش-یافته-است

رییس بخش تهدیدات و چالش‌های جدید وزارت خارجه روسیه می‌گوید حجم تولید مواد مخدر در افغانستان در مقایسه با سال ۲۰۰۱ دست‌کم ۴۰ برابر بیشتر شده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛  ولادیمیر تارابرین، رییس بخش تهدیدات و چالش‌های وزارت خارجه روسیه گفته است که افغانستان به بزرگترین آزمایشگاه تولید مت‌آمفتامین (شیشه) تبدیل شده و چشم‌انداز کشت جایگزین بعید به نظر می‌رسد.
تارابرین از سازمان ملل خواسته که کشورهای منطقه را برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر از افغانستان بیش از پیش حمایت کند.

به گفته او، در شرایط دشواری که افغانستان در آن قرار دارد، کشت مواد مخدر تقریبا به عنوان تنها منبع درآمد برای مردم افغانستان باقی مانده و با توجه به خشکسالی و کمبود کود، چشم‌انداز جایگزین کشت مواد مخدر با سایر محصولات کشاورزی قانونی ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

سازمان ملل نیز به تازگی گفته است که ممنوعیت کشت تریاک بدون هیچ جایگزینی در افغانستان، فقر و ناامنی غذایی را برای جوامع روستایی این کشورتشدید کرده است.

رامیز الاکبروف، هماهنگ‌کننده‌ی امور بشردوستانه سازمان ملل برای افغانستان روز سه‌شنبه(۲۵ اسد) در توییتی نوشته که دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل از کشاورزان هلمند و قندهار حمایت می‌کند.

طبق گزارش‌ها، این دو ولایت ۷۲ درصد تریاک افغانستان را تولید می‌کردند.

به رغم ممنوعیت حکومت از کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان اما؛ در برخی ولایات از جمله هلمند به پیمانه وسیعی کشت می‌شود.

امارت اسلامی کشت تریاک و خرید و فروش مواد مخدر را جداً ممنوع اعلام کرده‌است.

حجم تولید مواد مخدر افغانستان 40 درصد افزایش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد