حمایت-امریکا-از-سیاست-تعامل-با-امارت-اسلامی

پس از اظهارات رینا امیری،‌ نماینده ویژه امریکا برای زنان افغانستان در مورد تعامل با ا.ا، به‌ تازگی توماس وست نیز گفته که واشنگتن از سیاست تعامل حمایت می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ توماست وست، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، در رشته توییتی نکات کلیدی مصاحبه‌ خود با بخش پشتوی بی‌بی‌سی را منتشر کرده که در آن حمایت امریکا از سیاست تعامل با ا‌.ا تذکر داده شده است.

وست در توییت دیگر خود  گفته است: «ایالات متحده از سیاست تعامل با طالبان در مورد مسایل مهم به‌شمول اقتصاد، نگرانی‌های جدی در مورد حقوق بشر، تعهدات امنیتی و‌ گفتگوی بین‌الافغانی در مورد آینده کشور حمایت می‌کند‌».

وست بر آموزش زنان‌ و دختران تاکید کرده و گفته است که اگر تغییری در رویکردها در این زمینه به میان آید، به‌دلیل خواست مردم افغانستان و نه به درخواست «خارجی‌ها» خواهد بود.

این دیپلمات امریکای از کارکرد ا.ا در زمینه آنچه او کاهش حملات تروریستی می‌خواند ستایش‌ کرده است.

او بیان این‌که امریکا در دو سال گذشته نزدیک به دو میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده می‌گوید: «پالیسی‌های طالبان فعالیت‌‌ سازمان‌های کمک‌رسان را خیلی دشوار می‌سازد».

این در حالی است که پیش از این گفته‌های رینا امیری‌، نماینده‌ ویژه امریکا برای زنان افغانستان درباره تعامل با ا.ا با واکنش‌های زیادی همراه شد.

 

 

حمایت امریکا از سیاست تعامل با امارت اسلامی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد