حمایت-اوزبیکستان-از-ایجاد-حکومت-فراگیر-در-افغانستان

سفارت اوزبیکستان در کابل از تداوم کمک‌ و همکاری کشورش به مردم افغانستان خبر داده و می‌گوید که اوزبیکستان از ایجاد حکومت فراگیر در این کشور حمایت می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ سفارت اوزبیکستان در کابل روز گذشته( جمعه، 19 قوس) در اعلامیه‌ای گفته است که کشور از یجاد حکومت فراگیر در افغانستان حمایت می‌کند و با در نظر داشت روابط دیرینه و دوستانه میان دو کشور به ارتباط خود ادامه می‌دهد.

در اعلامیه آمده است که اوزبیکستان به کمک‌های بشری خود به افغانستان بدون این‌که در امور داخلی این کشور دخالتی داشته‌باشد، ادامه می‌دهد.

در خبرنامه تاکید شده است که اوزبیکستان در جریان سال‌های گذشته همواره در کنار مردم افغانستان قرار داشته و کمک‌های مختلفی را برای بهبود وضعیت این کشور انجام داده‌است.

سفارت اوزبیکستان گفته‌است که کشورش به برقراری صلح در قلمرو افغانستان اعتقاد راسخ دارد و برای رسیدن به این هدف، کمک‌های عملی انجام خواهد داد.

در اعلامیه به کمک‌های اوزبیکستان در بخش آموزش و تحصیل جوانان افغانستان تاکید شده و گفته‌است که این کار در اولویت این کشور قرار دارد.

این در حالی است که روزمری دی کارلو، رییس سیاسی سازمان ملل متحد از طالبان خواسته که بر تعهدات حقوق بشری شان عمل کرده و حکومت فراگیر در افغانستان ایجاد کنند.

رییس سیاسی سازمان ملل متحد در پایان سفر سه روزه‌اش از افغانستان گفته است که با طیفی وسیعی مردم از جمله مقام‌های ارشد طالبان، گفتگوهای« واضح و موثر» داشته است.

خانم دی کارلو در بیانیه‎‌ای گفت که نگرانی جدی در مورد وضعیت زنان و دختران در افغانستان وجود دارد.

حمایت اوزبیکستان از ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد