حمایت-بین‌المللی-از-حضور-زنان-افغان-در-مذاکرات-صلح

نماینده‌ی سازمان ملل و سفرای کشورهای بریتانیا، فنلند و سویدن در کابل از حضور و نمایندگی مناسب زنان افغان در مذاکرات صلح و نشست‌های بین‌المللی اعلام حمایت کردند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی بعد از ظهر دیروز (۲۷ عقرب) با یماموتو، نماینده‌ی سازمان ملل متحد برای افغانستان، خانم الیسون بلیک سفیر بریتانیا، آقای پیکاکوسنین سفیر فنلند و خانم کارولین ویچینی سفیر سویدن در قصر سپیدار ملاقات کرد.

در این ملاقات نماینده‌ی سازمان ملل و سفرای کشورهای دوست خواهان حمایت رییس اجراییه از حضور و نمایندگی مناسب زنان در مذاکرات صلح و نشست‌های بین‌المللی گردیدند.

اعلامیه ریاست اجراییه افزوده است که آنان با اشاره به مذاکرات بین‌الافغانیی که به میزبانی جمهوری خلق چین دایر می‌گردد گفتند که میزان نمایندگی زنان در این نشست اندک است و باید میزان حضور زنان افزایش یابد.

رییس اجراییه با استقبال از طرح آنان گفت: از کمک‌ها و تلاش‌های شما برای تقویت و توانمندسازی زنان در افغانستان تشکر می‌کنیم.

آقای عبدالله در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت: از طرح افزایش حضور زنان در مذاکرات صلح و نشست‌های بین‌المللی و بین‌الافغانی حمایت می‌کنیم.

این درحالی است که پروسه صلح یکی از برنامه های عمده حکومت افغانستان است که بر اساس آن تلاش می شود تا طالبان و گروه های نا راضی که باعث نا امنی در کشور می شوند، دست از خشونت برداشته و به زندگی صلح آمیز بپیوندند.

حمایت بین‌المللی از حضور زنان افغان در مذاکرات صلح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد