حمایت-سنای-امریکایی-از-لایحه-حق-اعطای-شهروندی-به-مهاجر-افغان

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مجلس سنای امریکا از لایحه‌ای که بر بنیاد آن به هزارن افغان مهاجر در این کشور، شهروندی اعطا می‌شود، حمایت کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ رویترز امروز(چهارشنبه، 19 اسد)گزارش داده است که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مجلس سنای امریکا از لایحه‌ای حمایت کردند که بربنیاد آن به هزاران افغان مهاجر که در این کشور در اقامت موقت به سر می‌برند، شهروندی داده می‌شود.

طبق گزارش رویترز این لایحه دو‌ حزبی، افزون بر ارایه خدمات اسکان به دارند‌گان ویزای ویژه مهاجرتی (SIV)، کسانی را نیز شامل برنامه اسکان می‌سازد که در کنار نیروهای امریکایی به‌عنوان کماندو و پرسنل نیروی هوایی می‌جنگیدند، و زنانی که در تیم‌های ویژه ضدتروریسم خدمت می‌کردند.

ارل بلومنوئر، نماینده دموکرات و پیتر مایجر، جمهوری‌خواه، از حامیان لایحه مجلس نمایند‌گان امریکا گفته‌اند: «ما باید به تعهد خود برای ارایه پناه‌گاه امن و قانونی برای کسانی که با میل جان خود را در خط حمایت از مأموریت امریکا در افغانستان گذاشته‌اند، عمل کنیم».

این لایحه ممکن است با مخالفت برخی از جمهوری‌خواهان ضد مهاجرت مواجه شود.

این در حالی است که با تسلط امارت اسلامی بر افغانستان هزاران تن از کشور به امریکا فرار کردند. وشمار زیادی از آنان هنوز منتظر پذیرفته شدن درخواست‌های‌ پناهند‌گی‌شان از سوی امریکا هستند.

حمایت سنای امریکایی از لایحه حق اعطای شهروندی به مهاجر افغان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد