حمله-بر-زیارت-شاهچراغ-ایران؛-یک-تن-کشته-و-۷-نفر-دیگر-زخمی-شدند

رسانه‌های ایران از حمله افراد مسلح بر زیارت شاهچراغ و تیراندازی بر خادمین و زائرین این زیارت خبر داده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ والی فارس به شبکه خبر ایران گفته که این حمله حوالی ساعت ۷ شام روز گذشته (یک‌شنبه، ۲۲ اسد) رخ داده است.

او افزوده که یک مهاجم مسلح با ورود به حرم شاهچراغ در شیراز به سوی خادمین و زائرین تیراندازی کرده که براثر آن یک نفر جان باخته و ۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

والی فارس گفته است که مهاجم مسلح بازداشت شده است.

رسانه‌های ایران گزارش کرده که پس از حمله‌ به شاهچراغ پولیس چندین تن را بازداشت کرده است. 

رییس کل دادگستری ولایت فارس امروز دوشنبه به خبرگزاری تسنیم گفته است: تاکنون و با تحقیقات صورت گرفته ۴ نفر مظنون مرتبط با این حادثه دستگیر شده‌اند.

به گفته او، عامل اصلی حمله مسلحانه روز گذشته که اقدام به تیراندازی در حرم کرده و بلافاصله دستگیر شده بود، در اختیار بازپرس قرار گرفته و بازجویی و تحقیقات از او جریان دارد. 

کاظم موسوی گفته که حال یکی از مجروحان حادثه شب گذشته وخیم است.

تسنیم پیشتر به نقل از یدالله بوعلی، فرمانده سپاه ولایت فارس اعلام کرده بود که یکی از عوامل بازداشت شده حمله مسلحانه روز گذشته یک اسلحه و ۸ خشاب به همراه داشته و در جریان این تیراندازی ۱۱ تیر شلیک کرده است.

بنا بر اظهارات او، این حادثه همزمان با اذان مغرب روی داده که جمعیت زیادی برای اقامه نماز به حرم می‌آیند، در جریان این حمله، یک نفر از بیرون شروع به تیراندازی کرده و وارد راهرو شده و بعد دستگیر شده است.

تسنیم خبر داد که در حال حاضر درهای حرم بسته شده اما؛ امنیت کامل در حرم برقرار است. 

البته خبرگزاری ایرنا بامداد امروز با انتشار تصویری، گزارش داد که نماز صبح در مجموعه زیارتی شاهچراغ برگزار شده است. 

این در حالی است که به تاریخ پنجم ماه حوت سال گذشته نیز در این زیارت حمله مسلحانه رخ داد که در پی آن ۱۳ تن کشته و بیش از ۲۰ تن دیگر زخمی شدند. مسوولیت این حمله گروه داعش به عهده گرفت.

 

 

حمله بر زیارت شاهچراغ ایران؛ یک تن کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد