حمله-روسیه-به-اوکراین-نتیجه«وحشتناک»-دارد

مقام‌های ارشد نظامی ارشد امریکایی هشدار داده است که حمله احتمالی روسیه به اوکراین نتیجه «وحشت‌ناک» در پی خواهد داشت و منجر به تلفات «قابل توجه» می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا روز گذشته( جمعه، 8 دلو) در یک نشست خبری از ولادیمر پوتین، رییس جمهور روسیه خواسته است که به جای حمله به اوکراین مسیر دیپلماتیک را انتخاب کند.

مارک میلی گفته است که نوع آرایش نیروها به گونه‌ای است که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، سبب تلفات قابل توجه خواهد شد. به گفته او، تخریب و هزینه انسانی تهاجم تمام عیار نیروهای روسیه به اوکراین «وحشت‌ناک» خواهد بود.

لوید آستین، وزیر دفاع امریکا که نیز در این نشست خبری در کنار میلی صحبت می‌کرد، گفت که با وجودی که ولادیمیر پوتین بیش از ۱۰۰ هزار سرباز را در امتداد مرز روسیه با اوکراین برده است، اما هنوز هم می‌تواند از درگیری در اوکراین جلوگیری شود.

وزیر دفاع امریکا گفت: «تقابل اجتناب‌ناپذیر نیست. هنوز زمان و فضا برای دیپلماسی وجود دارد». آستین گفت که پوتین باید کار درست را انجام دهد و هیچ دلیلی وجود ندارد که درگیری آغاز شود.

به گفته این دو مقام نظامی امریکا، روسیه با مجموعه‌ای از واحدها و قابلیت‌های تهاجمی از جمله زره‌پوش، نیروی هوایی، نیروی دریایی، موشک و عملیات سایبری و سیاسی به سمت اوکراین در حرکت است.

مقام‌های امریکایی هشدار داده‌اند که حمله احتمالی به اوکراین برای روسیه نیز هزینه‌بردار خواهد بود.

لوید آستین و ماریک میلی تاکید کردند که واشنگتن قصد ندارد، نیروهای امریکایی را برای دفاع از اوکراین بفرستد، اما به حمایت از ارتش اوکراین با تسلیحات و سایر مواد ادامه خواهد داد.

این دو مقام امریکایی اعلام کردند که ایالات متحده آماده اعزام نیرو برای تقویت و محافظت از متحدان ناتو در شرق اروپا است که با تهدید احتمالی حمله روسیه به اوکراین که عضو ناتو نیست، مواجه شده‌اند. رییس ستاد ارتش امریکا حمله به یک متحد ناتو را حمله به همه توصیف کرده است.

این دو نظامی ارشد امریکا که نسبت به بحران اوکراین سکوت کرده بودند، با اظهارات‌ تازه‌ی‌شان اثبات کرده‌اند که هیچ نشانه‌ای از پیش‌رفت در تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از درگیری آشکار وجود ندارد.

هم‌زمان با این، رییس جمهور اوکراین از غرب خواسته است که با هشدارها درباره حمله قریب‌الوقوع به اوکراین وحشت پخش نکند.

ولودیمیر زلنسکی، رییس‌ جمهور اوکراین از غرب خواسته است که در کشورش وحشت ایجاد نکند.

به گفته او، هشدارها درباره تهاجم قریب‌الوقوع، اقتصاد اوکراین را در معرض خطر قرار می‌دهد. او بی‌ثباتی داخلی را بزرگ‌ترین تهدید برای اوکراین توصیف کرده است.

این در حالی است که جو بایدن، رییس جمهور امریکا روز پنج‌شنبه گفته بود که به باور او روسیه ماه آینده به اوکراین حمله می‌کند اما؛ روسیه هر نوع برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین را رد کرده است.

حمله روسیه به اوکراین نتیجه«وحشتناک» دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد