حکم-ایجاد-یک-قطعۀ-امنیت-ملی-برای-بامیان-صادر-گردید

رییس جمهور غنی در میان اقشار مختلف مردم بامیان تصریح کرد که حکم ایجاد یک قطعۀ امنیت ملی را برای این ولایت امضا کردم و به زودی کار خویش را آغاز می کند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در سفرش به ولایت بامیان طی نشست بزرگ مردمی که در آن اقشار مختلف مردم حضور یافته بودند، گفت؛ پیام بامیان برای افغانستان، رد نفاق و استقبال از وحدت ملی و پیشرفت است. وی با اشاره به خواست های مردم بامیان به خاطر امنیت، گفت که حکم ایجاد یک قطعۀ امنیت ملی را برای ولایت بامیان امضا کردم که به زودی کار خویش را آغاز می کند و به لوی درستیز هدایت داد تا ترتیب ایجاد یک کندک اردوی منطقوی را برای بامیان نهایی سازد.

رئیس جمهور غنی گفت که جنگ افغانستان ابعاد پیچیده دارد و دشمنان افغانستان به هیچ اصول پابند نیستند. بنابراین امنیت بامیان برای ما ارزشمند است، به همین خاطر عملیات ها در ولایات همجوار این ولایت تشدید می گردد.

آقای غنی تاکید کرد برای گذشتن از این جنگ به بسیج ملی ضرورت است و از همینجا بالای مردم افغانستان صدا می زنم که آمادگی این بسیج ملی را داشته باشند.

محمد اشرف غنی به ادارۀ اراضی و وزارت شهرسازی هدایت داد که روند طی مراحل اسناد شهرک های دولتی و خصوصی را در بامیان سرعت ببخشند. همچنان وی گفت که شفاخانه آغاخان در ولایت بامیان را به شفاخانۀ حوزوی ارتقا می دهیم و در صورتی که به امکانات نیاز داشته باشد، حکومت آن را تامین خواهد کرد.

وی به ادارۀ اراضی هدایت داد که با درنظرداشت شفافیت کامل، کار استملاک زمین های میدان هوایی و تمام بخش های شهر بامیان را به زودترین فرصت تکمیل نماید. وی با اشاره به خواست های زنان ولایت بامیان گفت: ضمن ایجاد یک مرکز تجارتی به منظور رشد صنایع دستی و فعالیت های تجارتی زنان، یک مشاوریت ارشد زنان در چوکات ادارۀ ولایت بامیان نیز ایجاد می شود.

اشرف غنی گفت که سرک پوهنتون بامیان و مسطح سازی ساحۀ آن و سنگ فرش مقابل مجسمه های بودا و اسفالت سرک بند امیر انجام خواهند شد. وی تصریح کرد: ارادۀ واضح برای اینکه به محرومیت در سراسرکشور خاتمه داده شود، وجود دارد و جهت رسیدن به این هدف از فراهم آوری هیچ نوع امکانات و فرصت دریغ نخواهیم کرد.

رئیس جمهور غنی خاطرنشان کرد که معادن ولایت بامیان یکی از با ارزش ترین معادن کشور است و اینکه تا هنوز استخراج نشده اند، به دلیل ناقص بودن قانون معادن بوده است. اکنون قانون معادن به صورت جامع ساخته شده و تلاش ما این است که حد اقل کار استخراج یکی از معادن این ولایت را در همین  دوره انجام بدهیم.

در اخیر آقای غنی در حضورداشت معاون دوم ریاست جمهوری، شاروال بامیان و صدها تن از باشندگان شهر بامیان، سند ماسترپلان شهر بامیان را به امضا رساند و روند توزیع سند ملکیت ساحات غیرپلانی شهر بامیان را با توزیع پنج سند به باشندگان آن ولایت، آغاز نمود.

حکم ایجاد یک قطعۀ امنیت ملی برای بامیان صادر گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد