حکومت-جدید-پاکستان-باید-در-امر-مبارزه-با-تروریزم-صادق-باشد

معاون وزارت خارجه امریکا خانم می الیس ویلز گفته است که پاکستان نقش سازند در ثبات افغانستان دارد و وی از حکومت جدید پاکستان خواسته است که در امر مبارزه با تروریزم صادق باشد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: می‌الیس ویلز ، معاون وزیر خارجه در بخش آسیای میانه روز سه شنبه 30 اسد گفته است که  دهشت  با استفاده از خاک پاکستان در افغانستان حملات را انجام می‌دهند قبلاً نیز نگرانی‌ها با اسلام آباد شریک ساخته شده‌است و از حکومت جدید پاکستان به رهبری عمران خان نیز توقع اقدامات جدی در برابر دهشت افگنان داریم.
وی گفته است:"با توجه به این واقعیت که گروه‌های تروریستی نیابتی هنوز هم در پاکستان پناهگاه‌های امن دارند، نگرانی خود را ابراز داشته‌ایم و از حکومت این کشور می‌خواهیم که تلاش‌های بیشتر انجام دهد و بر این گروه‌ها که خارج از پاکستان فعالیت دارند فشار‌های خود را افزایش دهد."
خانم ویلز از اظهارات اخیر صدراعظم جدید پاکستان استقبال کرد که گفته‌است گسترش و تقویت امنیت در هر دو طرف سرحدات پاکستان مهم است.
معاون وزیر خارجه امریکا تأکید کرد که در حال حاضر که رئیس جمهور افغانستان گام‌های جدی به سوی صلح برداشته‌است اسلام آباد هم می‌تواند در این تلاش‌ها نقش سازنده بازی کند.
وی افزوده است: "با در نظرداشت پیشنهاد صلح از سوی رئیس جمهور افغانستان و حمایت جامعه بین‌المللی از آن و این‌که مردم افغانستان خواهان صلح اند و واکنش که ما در برابر آتش‌بس در عید فطر مشاهده کردیم که مردم به گونه وسیع از آن استقبال کردند . افراد مسلح طالبان نیز از آتش‌بس استقبال کردند و نشان دادند که از جنگ خسته شده‌اند. پس اکنون وقت آن فرا رسیده که همه جوانب دور میز مذاکرات گردهم آیند و ما هم از پاکستان بسیار توقع داریم که این تلاش‌ها را تقویت بخشد."
خانم ویلز معاون وزیر خارجه امریکا که گفته می‌شود چندین بار با نماینده‌گان طالبان مستقیماً گفتگو کرده‌است روز دوشنبه به آژانس خبر رسانی فرانسه گفت که حکومت افغانستان باید در هر گونه مذاکرات مستقیم صلح باید شامل باشد و چنین گفتگو‌ها صرف میان طالبان و امریکا نخواهد بود.
او گفت که واشنگتن وارد مذاکرات مستقیم با طالبان نمی‌شود چون نمی‌خواهد که حکومت افغانستان را منزوی سازد بلکه صرف می‌خواهد که برای مذاکرات طالبان و حکومت افغانستان که طرفین اصلی نزاع هستند تسهیلات فراهم سازد.
این مقام ارشد وزارت خارجه امریکا افزود که پاکستان را هم ترغیب می‌کنیم که گام‌های جدی در این راستا بردارد تا طالبان به میز مذاکرات بیایند ورنه آن‌ها را از خاک خود خارج سازند و اجازه ندهند که در خاک پاکستان پناهگاه‌های امن داشته باشند

حکومت جدید پاکستان باید در امر مبارزه با تروریزم صادق باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد