خامنه‌ای-در-دیدار-با-پوتین-ناتو-موجودی-خطرناک-است

ولادمیر پوتین با علی خامنه‌ای، رهبر ایران دیدار کرد. خامنه‌ای گفت:« ناتو موجودی خطرناک است و غربی‌ها نیز با روسیه قوی و مستقل به‌کلی مخالف هستند».

 به گزارش افغان نیوز؛ رییس جمهور روسیه عصر (سه‌شنبه، 28 سرطان) برای دیدار با رهبران ایران و ترکیه وارد تهران شد و  ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران در کاخ ریاست جمهوری این کشور از او استقبال کرد و سپس با رهبر ایران دیدار کرد.

رهبر ایران در این دیدار گفت: اگر راه ناتو باز باشد حد و مرزی نمی‌شناسد و اگر جلوی آن در اوکراین گرفته نمی‌شد، به بهانه کریمه، جنگ راه می‌انداختند.

خامنه‌ای با اشاره به جنگ سوریه می‌گوید:« مسئله سوریه بسیار مهم است. موضع جمهوری اسلامی، مخالفت با حمله نظامی به این کشور و لزوم جلوگیری از آن است. یک مسئله مهم دیگر اشغال مناطق حاصلخیز و نفت‌خیز شرق فرات در سوریه بوسیله آمریکایی‌هاست که این قضیه باید با بیرون راندن آنها از آن منطقه علاج شود».

او در ادامه گفته که آمریکایی‌ها هم زورگو هستند و هم حیله‌گر و یکی از عوامل فروپاشی شوروی سابق فریب خوردن در مقابل سیاست‌های آمریکا بود، البته؛ روسیه در دوره شما [ پوتین] استقلال خود را حفظ کرده است.

رییس جمهور روسیه با ابراز رضایت از گسترش روابط میان مسکو و تهران می‌گوید که روابط دو کشور با سرعت خوبی در حال توسعه است، رکوردهای تبادلات تجاری گویای این موضوع است.

برخی از کارشناسان بین‌المللی سفر به تهران و دیدار آقای پوتین با رهبران جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را نشانه‌ای از تمایل رییس جمهوری روسیه به تشکیل یک جبهه ضد غربی در منطقه توصیف می‌کنند.

از زمان آغاز جنگ اوکراین، این نخستین سفر پوتین به خارج از مرزهای اتحاد جماهیر شوروی سابق به شمار می‌رود.

خامنه‌ای در دیدار با پوتین: ناتو موجودی خطرناک است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد