ختنه‌-دختران-در-۳۰-کشور-جهان-افزایش-یافت

یونیسف می‌گوید: موارد ختنه‌ی زنان که در ۳۰ کشور جهان رایج می‌باشد، پس از همه‌گیری ویروس کرونا، افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز: صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز گذشته به مناسبت «روز بین‌المللی عدم مدارا با مثله کردن جنسی زنان» با نشر اعلامیه گفت که به دنبال تعطیلی مکتب‌ها و نرسیدن کمک‌های نهادهای بین‌المللی در سطح جهان، تا پایان ۲۰۳۰ بیش از دو میلیون دختر در معرض ختنه قرار دارند.

اعلامیه افزوده است که به این ترتیب، تعداد دخترانی که خطر ختنه آنان را تهدید می‌کنند، تا پایان این دهه به ۷۰ میلیون نفر می‌رسد.

بر اساس اعلامیه‌ی یونیسف، ختنه‌ی زنان در ۳۰ کشور رایج است و پس از همه‌گیری ویروس کرونا، موارد ختنه‌ی زنان در این کشورها بیشتر شده است.

در همین حال، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، در تویتی، خواستار اتحاد و استفاده از امکانات سازمان ملل برای جلوگیری از ختنه‌ی زنان شده است.

سازمان ملل پیش از این امیدوار بود تا پایان سال ۲۰۳۰، ختنه‌ی زنان  به گونه‌ی کامل پایان یابد.

ختنه‌ی زنان، عملی است که در آن، قسمتی از آلت تناسلی زنان به صورت سنتی مسدود یا بریده می‌شود که در برخی کشورهای آفریقایی، آسیا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه مروج است.

این درحالی است که پیش از این، یونیسف امیدوار بود که در زمان شیوع ویروس کرونا، مانند شیوع بیماری ابولا، ختنه‌ی زنان کاهش می‌یابد؛ اما گزارش‌ها می‌رساند نتیجه‌ی برعکس شده است.

ختنه‌ دختران در ۳۰ کشور جهان افزایش یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد